کاهش حجم آب ذخیره سدهای گلستان

زرین نامه: معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان، حجم کل ذخیره آب سدهای در دست بهره‌برداری استان گلستان در چهاردهم مرداد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48.5 درصد کاهش داشته است.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان، سیدمحسن حسینی اظهار داشت: حجم کل آبگیری سدهای استان در چهاردهم مرداد سال آبی 1392-1391 برابر 98.5 میلیون متر مکعب و در صد آبگیری حدود 35 درصد است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که حجم کل آبگیری سدهای استان در زمان مشابه سال قبل بیش از 191 میلیون مترمکعب و درصد آبگیری حدود 68 درصد بوده است.

حسینی با اشاره به وضعیت مطلوب آبگیری مخازن سدها در سال آبی 1392-1391 عنوان کرد: هم اکنون در حوضه آبریز گرگانرود سدهای بوستان حدود 42 درصد، گلستان 42 درصد و وشمگیر حدود 51 درصد آبگیری شده است.

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان در پایان تصریح کرد: در حوضه آبریز قره‎سو، سد کوثر بیش از 39 درصد آبگیری داشته که این رقم نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

وی در پایان با اشاره به توزیع آب در سدهای مذکور، خواستار عدم ورود به حریم تاسیسات آبی و شنا نکردن در مخازن سدها و کانال‎ها شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه