برنامه های پرورشی بسیج زمینه ساز شکوفایی برنامه های آموزشی مدارس

زرین نامه: فرمانده بسیج دانش آموزی گلستان گفت: برنامه های پرورشی، تربیتی و بصیرتی بسیج دانش آموزی زمینه ساز شکوفایی برنامه های آموزشی و علمی در مدارس است.

سرهنگ دوم جواد فراهی در حاشیه افتتاحیه طرح ولایت دانش آموزی پسران در شیر آباد و گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه بیان داشت: دانش آموزان بسیجی، رسم و سبک زندگی راهبری را در بسیج می آموزند.

بسیج مطلع برنامه های فرهنگی - اجتماعی دانش آموزان

وی دلیل این مسئله را برنامه های تربیتی و بصیرتی بسیج دانسته، تصریح کرد: طلوع بسیاری از شاخه هایی فرهنگی - اجتماعی دانش آموزان، فارغ از تدوین برنامه های آموزشی مدارس، در برنامه های پرورشی بسیج نهفته است.

بسیج مکانی برای تمرین کار گروهی

فراهی افزود: دانش آموزان در سن نوجوانی مانند نهالی در گلخانه ساده، ابتدایی هستند که کار اجتماعی و گروهی را در بسیج تمرین می کنند.

طرح ولایت زمانی برای آشنایی دانش آموزان با اهداف بسیج

فرمانده بسیج دانش آموزی گلستان در خصوص اردوی طرح ولایت اظهار داشت: اردوی آموزشی طرح ولایت، ویژه جانشینان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی، طی دوره ای آموزشی به مدت 100 ساعت و در شش روز کاری، با هدف آشنایی دانش آموزان با ساختار، اهداف و تسلط به برنامه های سازمان بسیج دانش آموزی، در حال برگزاری می باشد.

فراهی افزود: دانش آموزان بسیجی، در طول سال تحصیلی به عنوان نفر دوم بسیج دانش آموزی با همکاری مدیر و معاون پرورشی اهداف فرهنگی، بصیرتی و آموزشی سازمان بسیج را در تقویمی اجرایی از آغاز اولین روز سال تحصیلی مدارس خود پیاده سازی می کنند.

وی گفت: دانش آموزان بسیجی حاضر در طرح ولایت در مقطع دوم دبیرستان هستند که به تناسب ظرفیت، تعداد 250 نفر در هر دوره شرکت خواهند کرد.

فراهی با اشاره به آغاز دوره شش روزه پسران از امروز خاطر نشان کرد: دوره آموزشی دانش آموزان دختر نیز چهارم تا هشتم شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

اردوهای راهیان نور و طرح ولایت جزو موفق ترین برنامه ها است

وی اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس، اردوی راهیان نور با همکاری دو سازمان آموزش و پرورش و سپاه، بزرگداشت هفته بسیج دانش آموزی و دهه ی فجر را بخشی از برنامه های بسیج دانش آموزی در مدارس اعلام داشت و افزود: اردوی های راهیان نور و طرح ولایت یکی از موفق ترین و تاثیرگذارترین برنامه های ما در بسیج دانش آموزی است.