انتخاب ظریف نشانه سیاستهای آشتی جویانه روحانی

زرین نامه: روحانی علنا به نفع مهار سیاست های خارجی کنونی ایران سخن گفته است.

گروه سیاسی: شبکه تلویزیونی آلمان خبر داد ؛ خبر تایید فعالیت ۱۸هزار سانتریفیوژ در تهران بازتاب گسترده ای در سطح رسانه های جهان داشته است. همزمان با انتشار این خبر، شبکه تلویزیونی اِن تی وی آلمان در تحلیلی، برنامه هسته ای ایران را اولویت برنامه های رییس جمهور جدید، حسن روحانی عنوان کرده است.

به گزارش زرین نامه؛ این شبکه تلویزیونی آلمانی زبان، می گوید: روحانی اظهارات بی پروای سیاست خارجی را عامل تحریم های بین المللی علیه ایران می داند. او می گوید: "هزینه سیاست خارجی از جیب مردم پرداخت می شود". برنامه هسته ای برای روحانی در اولویت است. اتحادیه اروپا و سازمان ملل نیز امید زیادی برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران دارند.

رییس جمهور جدید ایران تاثیر بیشتری در ادامه مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود، دارد. طبق گزارش رسانه ها نیز به گفته علی اکبر صالحی، رییس جدید سازمان انرژی اتمی ایران، برنامه هسته ای ایران یک اولویت به حساب می آید. روحانی باید تصمیم بگیرد که مذاکرات در وزارت امورخارجه آغاز شود یا در شورای امنیت ملی.

اولین تغییر در اولین تماس کاترین اشتون با محمد جواد ظریف به وجود آمد. طبق گفته های تایید نشده، محمد شریعتمداری اصلاح طلب و وزیر سابق تجارت در ایران، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران خواهد بود.

کاترین اشتون در اولین تماس تلفنی با محمد جواد ظریف ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات با نتایج ملموس هرچه سریعت از سر گرفته شود. او در این تماس بار دیگر بر حل دیپلماتیک پرونده هسته ای ایران تاکید کرده است. علاوه بر اینکه ۵کشور دارنده حق وتو در سازمان ملل در کنار آلمان برای برگزاری یک دیدار در زمینه همکاری با تیم جدید هسته ای ایران، توافق کرده اند، قرار است اشتون و ظریف نیز در آینده ای نزدیک با یکدیگر ملاقات کنند.

درحالیکه گزارشات حاکی از فعالیت ۱۸هزار سانترفیوژ در ایران است که فریدون عباسی نیز از فعالیت نزدیک به ۱۰هزار سانتریفیوژ خبر داده است.

هدف روحانی و صالحی تمایل برای کاهش نگرانی های بین المللی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران است. درحال حاضر این دو نفر در حال برنامه ریزی برای همکاری ها بهتر و شفاف تر با آژانس بین المللی انرژی اتمی هستند. علاوه بر مذاکرات جدید وین، مذاکرات جدید هسته ای ایران با ۵+۱در سپتامبر برگزار خواهد شد.

روحانی علنا به نفع مهار سیاست های خارجی کنونی ایران سخن گفته است. او استارت این کار را با انتصاب محمدجواد ظریف انجام داده است. روحانی سیاست آشتی جویانه خود را نشان داده و تمایل خود را برای حل مناقشات هسته ای اعلام کرده است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه