دانشگاه آزاد اسلامی علی‎آبادکتول بین‎المللی می‎شود

تاریخ امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول اعلام شدزرین نامه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول گفت: موضوع بین‌المللی شدن این دانشگاه در شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دست بررسی است.

به گزارش زرین نامه؛ دکتر علیرضا لادن ‎مقدم ظهر امروز در نخستین نشست خبری بیستمین جشنواره بین‎المللی هنرهای تجسمی جوانان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول بیان داشت: ارائه رشته‎های ارشد این دانشگاه بصورت مجازی در حال نهایی شدن است و از سال جاری در رشته حسابداری به صورت مجازی دانشجو پذیرفته می‎شود.

وی با اشاره به 190 عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی علی‎آبادکتول، اظهار داشت: تعداد 7 هزار و 500 دانشجو در 98 رشته مختلف تحصیلی در این دانشگاه به فراگیری علم و دانش مشغول هستند.

پرونده 3 دانشکده پزشکی، علوم پایه و هنر و معماری در مرحله بررسی نهایی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول خاطرنشان کرد: این دانشگاه در 28 اسفند سال 1366 با پیگیری هیئت موسس وقت آیت‎الله شاهرودی نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری و شهید دکتر محمدصادق صادقی راه‎اندازی و در حال حاضر با امتیاز 2239.91 بزرگترین واحد استان گلستان است.

لادن‎مقدم امکانات فیزیکی دانشگاه را 18.2 هکتار عنوان کرد و ابراز داشت: تعداد 14 پرونده به منظور بررسی صلاحیت علمی و عمومی به کمیته جذب استان و سازمان مرکزی دانشگاه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه پرونده سه دانشکده پزشکی، علوم پایه و هنر و معماری در مرحله بررسی نهایی است، یادآور شد: 17 رشته در شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دست بررسی است.

برنامه‎های دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای تحول فرهنگی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول گفت: حدود 32 هزار مترمربع فضای عمرانی در قالب پروژه‎های دانشکده فنی و مهندسی، آموزشکده سما، استادسرا، کتابخانه مرکزی، مرکز آی‎تی، سالن آمفی‎تئاتر و سرویس بهداشتی شماره دو در حال ساخت یا مرحله عقد قرارداد است.

لادن‎مقدم با اشاره به فعالیت‎‎های پژوهشی دانشگاه اظهار داشت: چاپ 42 جلد کتاب، ارائه 24 طرح و 400 مقاله پژوهشی، مرکز تحقیقات انرژی، مراکز رشد، Kast یا فناوری‎های نوین که امتیاز آن در اختیار واحدعلی‎آبادکتول است از جمله فعالیت‎های مهم پژوهشی در این حوزه محسوب می‎شود.

وی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان که علی‎آبادکتول را در میزبانی این رویداد بین‎المللی شریک کرد قدردانی و ابراز داشت: یکی از اثرات و نتایج بزرگ انقلاب اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی است اسلام نیز در مسائل فرهنگی تاکید فراوانی دارد و متعاقب آن مقام معظم رهبری تاکید خاصی در ارائه و برگزاری کارهای فرهنگی دارند که برنامه‎های دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر مبنای تحول فرهنگی آغاز شد.

دانشگاه باید در پیشرفت‎های فرهنگی پیش‎قدم باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول با بیان اینکه دانشگاه باید در مسائل فرهنگی و پیشرفت‎های فرهنگی پیش‎قدم باشد، اذعان کرد: این دانشگاه به دلیل برخورداری از تاریخ غنی و فرهنگ اسلامی همچنین داشتن بیشترین شهدا به نسبت میزان جمعیتی، برخورداری از افراد فرهنگی و علمی در سطح ایران و جهان، شایسته میزبانی این رخداد فرهنگی شده است.

لادن‎مقدم؛ حمایت مسئولان را در میزبانی دانشگاه برای برگزاری جشنواره بین‎المللی مهم خواند و گفت: عامل تکمیلی این انتخاب داشتن نیروهای مجرب و متخصص در زمینه‎‎های مختلف و نیز برخورداری از رشته‎های علمی در مقطع ارشد و دکترا بوده است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه