مسئولین نظام باید سعی کنند تا گرفتار تجمل و اشرافی گری نشوند

زرین نامه: حدادعادل گفت: کسانی که در نظام دارای مسئولیتی هستند باید سعی کنند تا گرفتار تجمل گرایی و اشرافی گری نشوند.

به گزارش زرین نامه؛ غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در اجلاس بسیج اساتید کشور که در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است عنوان کرد: انقلاب دارای سه رکن ایمان به خدا، رهبری ومردم است و با این ارکان هم به پیروزی رسید، و مادامی که این ارکان استوار باشند انقلاب با قدرت پیش می رود و برای بقای آن هم باید به این سه رکن توجه داشت.

,ی در خصوص نقش مردم در انقلاب گفت: گشوده شدن درهای مسئولیت کشور به روی مردمی که قبل از انقلاب فرصتی نداشتند که در اداره و سرنوشت کشور خود دخالت کنند از جمله دستاوردهای انقلاب است ولی متاسفانه این نکته ای است که از نظر ها دور مانده است .

وی با اشاره به نظام کلی اجتماعی ایران در دوره قاجارادامه داد: در دوران قبل انقلاب هئیت حاکمه ایران از اعیان و اشراف، ملاکها و فؤدالها تشکیل شده بود به طوریکه نظام قبیله ای و فودالی با قدرت مادی ونظامی کشور را اداره می کردند و توده مردم هم نقشی در اداره کشور نداشتند.

رئیس فرهنگستان ادب فارسی گفت: اتفاقی که بعد از انقلاب برای کشور افتاد این بود که مردمی که هیچ فرصتی در سرنوشت کشور نداشتند راه برایشان باز شد، بطوریکه در این 35 سالی که از انقلاب می گذرد ما شاهد این هستیم که کسانی که به مسئولیت در نظام دست یافتند نه از طبقات اشراف و فودالها بلکه افرادی هستند که در دانشگاه و یا نیروها ی مسلح تلاش بسیاری کرده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر انقلاب نشده بود حتی یک نفر از عامه مردم در اداره کشور مسئولیت پیدا نمی کرد واین یک نعمت و دستاورد بزرگی است که نباید فراموش کرد، ما که بر سر این سفره نشسته ایم باید دائم به خود هشدار دهیم تا مبادا به یک طبقه جدید مبدل شویم ومسئولیت را در بین اقوام و خاندان خود بچرخانیم و گرفتار این دنیا ی چرب و شیرین شویم .

وی با بیان اینکه تنها راه دوری از اشرافی گری ایمان به خداست افزود : مسئولین نظام باید مراقب باشند که گرفتار تجمل گرایی و اشراف گری نشوند، باید مراقب باشند تا مردم را از خود دور نکنند و باید تلاش کنند تا هرجا فردی مومن و کاردان پیدا می شود از وجودش در نظام استفاده کنند و به طور نا خواسته دور خود حصار نکشند و وجود مردم را در اداره کشور مخدوش نکنند.

وی در ادامه گفت: نهادینه شدن انتقال نرم قدرت است بطوریکه مردم از طریق انتخابات فرد مورد نظر خود را برای به عهده گرفتن مسئولیت در کشور انتخاب می کنند که این سبب ایجاد اقتدار برای ما در دنیا شده است .

و ی با اشاره به حوادث سال 88 افزود: در سال 88انتقال نرم قدرت صورت گرفت ولی برخی با تهمت تقلب کشور را به لبه پرتگاه بردند واز این طریق بهانه ای در دست دشمنان قسم خورده انقلاب دادند.

وی در خصوص موقعیت کشور و حماسه اقتصادی گفت: عبور از این مرحله و رسیدن به اقتصاد مقاومتی مستلزم آرامش است و دولت باید سعی کند کشور به فشارهای پرتنش سالهای 77و88 برنگردد و اعتدال و آرامش در کشور حاکم شود وقوای دیگر را در این راستا یاری کنند.

وی در پایان گفت:اساتید بسیجی در دانشگاهها باید پاسدار ارزشها، انقلاب و وحدت باشند و دولت هم باید کاری کند که دانشگاه به بستری جهت ایجاد جرقه فتنه وکارهای زیان آور تبدیل نشود وشما اساتید هم نباید اجازه دهید این حوادث در دانشگاهها تکرار شود.

منبع: مشهد پیام

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه