جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي، بستری برای شناسایی استعدادهای جوانان

زرین نامه: مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واحد علی آبادکتول گفت: جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي، بستری برای شناسایی استعدادهای جوانان است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ اصغر اميرنيا در حاشیه آیین افتتاحیه بيستمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان به خبرنگار آنا گفت: جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان رويدادي است كه فرصت حضور جوانان را از سراسر كشور و از ديگر كشورها براي رقابت هنري فراهم نموده است.

وي با بیان اینکه برگزاري اين جشنواره ، بستري براي شناسايي استعدادهاي جوان است ، گفت: هدف اصلی برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان تنها رقابت نیست چرا که در این مدت زمان اندک هنرمندان در قالب کارگاه‌های عملی قادر به ارائه ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های خود نخواهند بود به همین دلیل در کنار کارگاه‌های عملی، تعدادی از آثار این هنرمندان را در قالب نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

امیرنیا با اشاره به این مطلب که انتخاب تعدادی از این هنرمندان برای حضور در جشنواره ، در شکل‌گیری آینده هنری آن‌ها تأثیرگذار است ، از دو جشنواره کودک و نوجوان و جشنواره جوانان به عنوان نوعی سرمایه گذاری برای مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد یاد کرد و افزود : این دو گروه می توانند آینده هنر ایران را رقم بزنند.

مدیر کل هنرهای تجسمی با اشاره به سند چشم‌انداز ایران در سال ۱۴۰۴ گفت: برای رسیدن به این چشم‌انداز باید برای این دو قشر از هنرمندان جوان بستری برای فعالیت‌های هنری فراهم کرد تا سکان آینده هنر ایران به دست کسانی سپرده شود که تعهد لازم را داشته باشند.

به گزارش زرین نامه؛ بيستمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي جوانان از دیروز کار خود را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی ابادکتول آغاز و تا ششم شهريور سال جاري در این واحد دانشگاهی ادامه دارد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه