ایرانیان در پرورش ذوق و ارتقاء خلاقیت هنر اسلامی در جهان بی نظیرند

زرین نامه: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در این همایش گفت: جلوه های هنری آثاری از تبعین حاکمیت ایرانی هستند و ایرانیان در پرورش ذوق و ارتقاء خلاقیت هنر به ویژه هنر اسلامی نقش بی نظیری در جهان داشته و دارند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ دکتر حسن بلخاری در جمع خبرنگاران بیان داشت: از جمله این آثار میتوان به مسجدی در شهر پکن با قدمت حدود 700 سال اشاره داشت.

این دکترای فلسفه هنر ادامه داد: در واقع نه فقط از جنوب اسپانیا تا مراکش بلکه در تمامی دنیا رد پای بسیار خلاقانه هنر ایرانی به چشم می خورد.
رییس بخش بنیاد ملی نخبگان کشور اضافه کرد: در تنگه جبل الطارق یک شهر وجود دارد بنام تنجه که یکی از مسئولین موسیقی دانشگاه اونجا میگفت که 40درصد اصطلاحات موسیقیایی ما فارسی است.

عضو کمیسیون مشورتی شورای انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: رد پای ایرانیان و هنر ایرانی در سراسر جهان اسلام بلکه اروپا بی نظیر است و باید آنرا پاس بداریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تصریح کرد: ما ایرانیان در قلمرو معماری 2 صنعت آیینه کاری و مقرنس کاری را به جهان اسلام هدیه کردیم.

به گفته رئیس سابق پژوهشکده هنر کشور یک هنرمند در کنار خلاقیت ها باید یک ذهن خلاق داشته و صاحب ایده باشد.

دکتر بلخاری همچنین گفت: خلاقیت آثار هنری به ایده هاست نه فوم ونه تکنیک و در واقع ما در هنر اسلامی حکمت را به کار می بریم نه ادراک فلسفه را.

وی افزود: اندیشه مولانا فلسفه مولانا نیست بلکه حکمت اوست به همین دلیل است که ما به فردوسی می گوییم حکیم هنر.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه