صنعت گردشگری می‎تواند رقیب صنعت نفت باشد

زرین نامه: رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان کشور گفت: اگر صنعت گردشگری در ایران توسعه و گسترش پیدا کند می‎تواند رقیب صنعت نفت شود و در آینده‎ای نه چندان دور درآمدی نزدیک به این صنعت داشته باشد.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، ابراهیم پورفرج در جمع مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: در ایران سرمایه اولیه توسعه گردشگری وجود دارد از جمله تپه‎های تاریخی و میراث‎های کهن به طوری که در هر استانی وارد شویم شمار زیادی از آثار فرهنگی به چشم می‎خورد.

وی به تقویت سه موضوع اساسی برای جذب گردشگر تاکید کرد و یادآور شد: اقامت در استان‎ها، سرویس‎دهی و خدمات به گردشگران از جمله مسائل مهم در جذب گردشگر و توریست در استان‎ها است که اگر مورد توجه واقع شود چرخه گردشگری از رونق مناسبی برخوردار خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان کشور تصریح کرد: آنچه که به عنوان جاذبه مطرح است تقاضای مشتری است لذا استان‎ها باید تلاش کنند تا با فراهم کردن امکانات، اقامت، پذیرایی، حمل و نقل و تسریع یکسری قوانین و مقررات به توسعه گردشگری کمک کنند.

11 درصد اشتغال جهان از طریق گردشگری تامین می‎شود

پورفرج با تاکید بر اینکه کشور بیش از هر چیزی باید زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند ابراز داشت: 11 درصد اشتغال جهان از طریق گردشگری تامین می‎شود و ایران نیز نیاز به اشتغال در این بخش را دارد بنابراین باید بتوانیم امنیتی که در ایران وجود دارد در شبکه‎های بین‎المللی معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جامعه تورگردانان ایران تنها تشکلی است که در راستای تورهای ورودی به ایران در تمام جهان فعالیت می‎کند.

رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان کشور از فعالیت 244 عضو خبر داد و یادآور شد: 124 عضو خیلی فعال هستند و مابقی اعضا نیز کم و بیش فعالیت دارند.

پورفرج در خصوص افزایش ورود تورهای گردشگری به استان گلستان گفت: تلاش داریم تا گلستان را در دو منطقه معرفی کنیم یکی در بخش کشورهای خارجی برای شرکت‎های بزرگ خارجی و دیگری تنظیم سفرهای داخلی تا علاقمندان را به این استان سرسبز جذب کنیم.

گلستان برجستگی‎های زیادی در بخش گردشگری دارد

وی با بیان اینکه گلستان دارای ظرفیت‎های خوب تاریخی، طبیعی و باستانی است ابراز داشت: ایرانی‎ها شاید ایران را به خوبی نمی‎شناسند و گلستان از جمله استان‎هایی است که با دارا بودن امتیازهای خاص خدادادی استانی منحصر به فرد است و دارای طبیعت و امامزادگانی است که شاید برخی استان‎ها از آن برخوردار نیستند لذا باید در معرفی این برجستگی‎ها تلاش شود تا شاهد افزایش جذب گردشگر به گلستان باشیم.

انتهای پیام/