تفاوت اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی در نگاه رهبری

زرین نامه: با توجه به برخی اظهارات در زمینه اقتصاد مقاومتی و به ویژه اظهارات اخیر یکی از مسئولان نظام که دلیل روی آوردن به اقتصاد مقاومتی را نپرداختن سهم بعضی از بخش های اقتصاد دانسته بود، ضروری است اقتصاد مقاومتی تبیین شود.

به گزارش زرین نامه؛ مقام معظم رهبری، امروز در دیدار اعضای هیأت دولت یازدهم ضمن برشمردن اولویت های اصلی دولت در چهار سال آینده، اقتصاد و علم را مهمترین موضوعات دانسته و فرمودند:

«تحقق حماسه اقتصادی نیازمند حرکتی بلندمدت است و هیچ انسان منصفی از دولت توقع حل سریع همه مشکلات اقتصادی را ندارد ولی انتظار حرکت به سمت حل مشکلات با نگاه حکیمانه و مدبرانه، وجود دارد.

ایشان با اشاره به بررسی سیاستهای اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفتند: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصادی است که بتواند در مقابل بحران ها و جزر و مدهای بین الملل مقاوم باشد.»

لازم به تذکر است که اقتصاد مقاومتی برای یک برهه خاص نیست بلکه برای تمام زمان ها می باشد. چرا که مقاومت در برابر بحران های بین المللی در زمینه اقتصاد مخصوص یک دوره زمانی خاص نیست.

به عبارت دیگر، همانطور که یک کشور نیاز به تأمین امنیت روانی شهروندان خود دارد، نیاز به تأمین امنیت اقتصادی بنگاه ها، منابع و محصولات اقتصادی خود دارد و پاسخ به این نیاز از طریق اقتصاد مقاومتی میسر است./افکار