برگزاری شایسته جشنواره، ثمره ارزشمند مشارکت دو نهاد علمی و فرهنگی است

زرین نامه: دبیر بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان گفت: برگزاری شایسته بیستمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ، ثمره ارزشمند مشارکت دو نهاد علمی و فرهنگی است.

دکتر غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار زرین نامه با اشاره به اینکه این جشنواره در مقایسه با سال های اولیه برگزاری، روند صعودی و رشد معناداری داشته است، برگزاری شایسته و درخور شان هنرمندان را ثمره مشارکت دو نهاد علمی همچون دانشگاه آزاد اسلامی و فرهنگی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و افزود: با توجه به گفت و گو و تبادل نظر با استادان و داوران، بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی 50 تا70درصد به جهت کیفیت نسبت به دوره های قبل برتر بوده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تشکر از همدلی و مساعدت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی ابادکتول در روند اجرایی جشنواره، کیفیت و کمیت بیستمین جشنواره را نسبت به دوره نوزدهم بهتر ارزیابی کرد و افزود: امکانات و تجهیزات در محل برگزاری جشنواره، فضای استاندارد و آرامش محیط واحد علی ابادکتول در خلق اثر موجب ارتقاء سطح کمی و کیفی جشنواره بیستم شده است.

وی همچنین تصریح کرد: امروز به جرأت می توان گفت این جشنواره در صورت حمایت های مادی و معنوی کافی می تواند یک محک و تراز برای ارزیابی جشنواره تجسمی جوانان کشور قرار گیرد و فراز و فرودهای معنادار آن برای متولیان امر تجسمی کشور به عنوان یک شاخص قلمداد شود.

منتظری اظهارداشت: بر این باور هستیم که رشد واعتلای هنر ایران اسلامی را باید در گرو همت، تلاش و پویایی نسل جوان این کشور جستجو کرد چرا که جوان امروز سازنده آینده تجسمی کشور است.

وی با تأکید به اینکه نباید این قبیل جشنواره های تأثیرگذار در حاشیه جشنواره های شاخص کشور نظیر جشنواره تجسمی فجر قرار گیرد، گفت: شایسته است در تخصیص اعتبار در مقیاس ملی به این رخداد توجه ویژه ای مبذول شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: به منظور تبادل نظر در بین شرکت کنندگان و ارتقاء سطح بینش و دانش آن ها، برگزاری نمایشگاهی از آثار استادان گذشته می تواند بسیار راهگشا باشد و هر اثر یک هنرمند شاخص در این نمایشگاه می تواند به عنوان الگوی پدیدآورندگان آثار هنری باشد و در سکوت خود پیام های سازنده ای را به جویندگان این مسیر ارائه دهد.

دبیر بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی ارتقاء تراز فرهنگی و هنری استان در مقیاس ملی و بین المللی، اقبال روز افزون هنرمندان جوان استان به هنر تجسمی، شکل گیری گرایش های مختلف تجسمی در واحدهای دانشگاهی و گسـترش فضاهای نمایشـــگاهی به ویژه نگارخانه های استان را از آثار و برکات این جشنواره دانست.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه