ارسال 50 اثر به جشنواره وبلاگ نویسی روستا در گلستان

زرین نامه: دبیر اولین جشنواره وبلاگ نویسی روستا در گلستان از ارسال 50 اثر به این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش زرین نامه به نقل از مهر، امید کابلی گفت: از بین آثار ارسالی 15 اثر به عنوان آثار برتر انتخابت می شوند و بیشتر آثار ارسالی از گلستان و مابقی از استانهای مجاور نظیر مازندران بوده است.

وی اظهار داشت: جشنواره وبلاگ نویسی روستا در گلستان با بازدید چشمگیر فعالان فضای مجازی از سایت جشنواره همراه بود و در دو روز اول بیش از 700 بازدید با 450 ورود از آدرس های متفاوت به سایت جشنواره انجام پذیرفت.

وی، تمرکز فعالان جامعه مجازی در خصوص توسعه متوازن و پایدار روستاها، معرفی و تقویت فرهنگ بومی محلی در جهت حفظ و احیا آیین وسنن، تقویت روستانشینی، حفظ محیط زیست، معماری و بافت تاریخی، تلاش در جهت آشنایی و بهره مندی دهیاری و دیگر نهادهای روستایی از فضای مجازی برای جلب مشارکت اهالی در توسعه روستاها را از جمله اهداف جشنواره اعلام کرد.

کابلی بیان داشت: معرفی توانمندیهای روستاهای استان در زمینه کسب و کار، فرصت های شغلی گردشگری روستایی و اکوتوریسم، تقویت فرهنگ استفاده از خدمات الکترونیک از طریق درگاههای ICT روستایی از دیگر اهداف است.

دبیر جشنواره وبلاگ نویسی روستا در گلستان اظهار داشت: معرفی روستا، تاریخ و فرهنگ بومی محلی، مونو گرافی، مستند سازی آداب ، رسوم، مثل ها، باورها؛ افسانه ها؛ ورزش و بازی های بومی محلی، معرفی جاذبه های طبیعی، تاریخی، صنایع دستی و... ، غذاهای محلی و عکس از جمله محورهای جشنواره است.

کابلی گفت: توانمندیهای روستاییان، گردشگری روستایی و اکوتوریسم، فرصت های جدید اشتغال، محورهای توسعه پایدار، صنایع دستی و بهره مندی از فضای مجازی در معرفی ،بازاریابی و فروش محصولات و.... از دیگر محورهاست.

وی عنوان کرد: کشاورزی و دامداری شامل بیان مشکلات و معضلات بخش کشاورزی و دامداری با ارائه راه حل، طرح های ابتکاری و ویژه، جلوگیری تغییر کاربری اراضی، معرفی فرصت های اشتغال تعاونی محور، نقش قانون کار در تقویت کسب و کار روستایی، مشاهیر، نام آوران، شهدا و ایثارگران، چهره های برجسته علمی، فرهنگی اجتماعی، ورزشی، شخصیتهای موثر گمنام داری ویژگی خاص اجتماعی از دیگر موارد است.

وی افزود: دهیاری ، شورا، امور خیریه، محیط زیست، سلامت و بهداشت محیط، عمران و ابادانی، اطلاع رسانی و ارائه گزارش عملکرد، وبلاگ های دیگر نهادهای روستایی، همکاری و تعامل با دیگر نهادهای روستایی، تعامل و جلب مشارکت مردمی و همیاری اهالی در توسعه روستا، تقویت استفاده از خدمات الکترونیک از دیگر موضوعات و محورهای این جشنواره است.