تصویری ترسناک از سوریه پس از اسد

زرین نامه: از هم اکنون باید پیش بینی کرد که در صورت سقوط بشار اسد، نبردی سهمگین میان سنیان غیرسلفی با جبهه النصره درخواهد گرفت که سال‌ها به درازا خواهد کشید ...


به گزارش زرین نامه؛ یادداشتی از رسول جعفریان در خبرآنلاین منتشر شده که در آن آینده سوریه پس از اسد پیش بینی شده است، در زیر مشروح این یادداشت را می خوانید: از هم اکنون باید پیش بینی کرد که در صورت سقوط بشار اسد، نبردی سهمگین میان سنیان غیرسلفی با جبهه النصره درخواهد گرفت که سال‌ها به درازا خواهد کشید و بسا ده‌ها بلکه صدها هزار نفر کشته شوند.... قتل عام شیعیان و علویان سوی دیگر ماجراست

پیوند خوردن منافع امپراتوری القاعده و امریکا در ماجرای حمله به سوریه، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکاتی است که در این رویداد مهم تاریخی پیش رو به چشم می‌آید.

تاکنون بارها گفته شده بود که امریکایی‌ها خود طالبان و القاعده را پدید آوردند، اما در جریان رخدادهای افغانستان و امریکا، ظاهر امر چنان بود که القاعده رودرروی امریکا قرار داشت.

و اما اکنون، در جبهه سوریه، القاعده در کنار امریکا قرار دارد و جبهه النصره و دیگر تشکل‌های سلفی با استفاده از حمایت امریکا در این رویداد حضور دارند.

جالب است که ترکیه اسلام‌گرا هم به رغم همه ادعاها و حتی مشاهده همراهی آمریکا با سقوط اخوان در مصر، از این که پای امریکا را به منطقه باز می‌کند خوشحال و مشوق است.

باید پرسید چه هدف مشترکی میان اقدامات امریکا و القاعده وجود دارد که آنها را در کنار هم قرار داده است؟

شاید القاعده این بار تلاش کرده است برخلاف ماجرای حمله امریکا به عراق که قافیه را باخت و تاکنون در آن دست و پا می زند، در کنار امریکا، دولت اسد را سرنگون کند و در سوریه قدرت را بدست آورد. این روشی بود که عراقی‌ها در سال 2003 با کمک آن توانستند با کمک امریکا، دولت عراق را سرنگون کنند و به قدرت برسند.

اما این بار آیا همان نتیجه به دست خواهد آمد؟

هرچه باشد، به راحتی می توان پیش بینی کرد که اگر اسد سقوط کند، جنگ خونینی میان نیروهای سوری غیرسلفی و سلفی رخ خواهد داد که طی آن ممکن است صدها هزار نفر کشته شوند. همین حالا شاهدیم که پس از ده سال هر روز بین 20 تا 100 نفر در عراق در این قبیل نبردها کشته می‌شوند.

این علاوه بر آن است که به احتمال قوی، در سوریه، قتل عام عمومی نسبت به شیعیان و علویان نیز صورت خواهد گرفت و طبعا مسوولیت این کار با دولت‌های غربی و در رأس آنها امریکاست.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه