ایران از لیست تحریم‌های نرم افزاری گوگل خارج شد

زرین نامه: گوگل اخیراً در یک پست در صفحه مربوط به توسعه دهندگان نرم افزاری پلتفرم اندروید در شبکه اجتماعی گوگل پلاس، خبر از حذف نام ایران از لیست کشورهای تحریم شده داد و اعلام کرد که تولیدکنندگان نرم افزار از امروز قادر خواهند بود تا نرم افزارهای رایگان خود را برای کشور ایران نیز در دسترس قرار دهند.

به گزارش زرین نامه؛ در گوگل پلی، توسعه دهندگان و تولید کنندگان نرم افزار می‌توانند کشورهایی که قرار است محصولات‌شان در آنها در دسترس باشند را انتخاب کنند.

به عنوان مثال یک توسعه دهنده می‌تواند محصول خود را تنها برای کشور آلمان در دسترس قرار دهد و در این صورت تنها کاربرانی که با IP متعلق به این کشور به گوگل پلی وصل می‌شوند، قادر به دریافت آن خواهند بود. تا پیش از این نام کشور ایران در لیست گوگل وجود نداشت، اما به دنبال لغو تحریم‌های کالاهای مرتبط با IT که در خردادماه توسط دولت ایالات متحده امریکا صادر شد، کمپانی‌های امریکایی به تدریج در حال لغو تحریم‌ها هستند.

چند روز پیش در زومیت خواندید که اپل نیز در اقدامی مشابه نام ایران را از لیست کشورهای تحریم شده خود خارج کرد و حالا گوگل نیز این کار را آغاز کرده است./گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه