اعضای شورا شئونات شورایی را رعایت کنند

زرین نامه: مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان گفت: برای سپری دوره ی خدمت گذاری خوب، خلاف شئونات شورایی عمل نکنید.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ سیدمحمدرضا سیدالنگی امروز در مراسم تحلیف چهارمین دوره منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در علی آبادکتول گفت: توصیه می کنم در انتخاب شهردار از فردی با تجربه و با سابقه مدیریتی خوب استفاده کنید تا خدمت فراگیرتری به مردم خود داشته باشید.

وی تصریح کرد: بر اساس اصل هفت قانون اساسی اداره امور کشور به شوراها به عنوان نهاد مردمی واگذار شده است لذا شورائیان در مسائلی که تصمیم‎گیری می‎کنند باید شناخت کافی داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان با بیان اینکه اصل 101 قانون اساسی به جلوگیری از تبعیض اشاره دارد، اذعان داشت: در تمامی امور شوراها باید این مهم دقت شود.

سیدالنگی با اشاره به اصل یکصد و چهارم قانون اساسی و افزود: این اصل از قانون اساسی گسترش عدالت در سایه تعامل با شوراها را تکلیف کرده است که این مسئله نیز باید در تمام برنامه‎های مدون شوراها قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات شوراها نباید خلاف موازین باشد، بیان داشت: بر اساس اصل یکصد و پنجم قانون اساسی تصمیماتی که در شورا صورت می‎گیرد نباید مغایرتی با قوانین داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان به اصل 106 قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: امرور روز خوشایندی برای ارائه این اصل از قانون نیست چراکه به موضوع انحلال شوراها اشاره دارد که شورائیان خودشان این موارد را مطالعه کنند.

سیدالنگی با بیان اینکه تعیین تکلیف شهردار باید در نخستین روز اتفاق بیفتد، اظهار داشت: دستورالعمل معرفی سرپرست در حوزه شهرداری ارسال شده است، شهرداران بر اساس ماده 70 در دوره سوم انتخاب شدند و اگر شورای چهارم موافق فعالیت شهردار قبلی باشد می‎توانند بعد از تعیین تکلیف هیئت رئیسه به ادامه فعالیت شهردار به صورت مصوبه موافقت کنند و یا حتی با انتخاب سرپرست تکلیف را مشخص کنند.

وی بیان داشت: اگر در جلسه اول شهردار انتخاب نشود نمی‎توان از دستور جلسه خارج شد و به مسائل دیگر پرداخت.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گلستان افزود: بر اساس ماده 92 در شورای شهر؛ شهرهای علی آباد، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوین باید مصوباتشان به وزارت کشور که فرمانداری است و نمایندگان شهرستان و دستگاه‎های مرتبط ظرف مدت هفت روز برسد.

سیدالنگی اذعان داشت: گاهاً نمایندگان شهرستان‎ها از اینکه مصوبات شهرستان‎ها به دست‎شان نمی‎رسد ابراز نارضایتی می‎کنند، ماده 80 در تبصره اصرار دارد اگر در خصوص دستگاهی تصمیمی گرفته می‎شود به دستگاه مربوطه اعلام شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه