زمان اعلام نتایج کنکور

زرین نامه: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۲ زودتر از موعد مقرر شده در ۲۱ شهریورماه امکان ندارد.

به گزارش زرین نامه؛ ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به برنامه زمان‌بندی شده در سازمان امکان اعلام نتایج نهایی ۹۲ زودتر از زمان تعیین شده وجود ندارد.

وی افزود: در دو هفته گذشته اسامی ۳۰ هزار نفر از پذیرفته شدگان دانشگاه شاهد و فرهنگیان را اعلام کرده‌ایم و این داوطلبان برای پذیرش در مرحله دوم، دو هفته زمان داشتند که مصاحبه‌هایشان را انجام دهند.

خدایی در ادامه خاطرنشان کرد: این پروسه زمانی تا هفته جاری به طول می‌انجامد و همچنین فرآیند گزینش علمی داوطلبان حدود ۴ یا ۵ روز طول می‌کشد.

وی تاکید کرد: طبق این برنامه‌ریزی اعلام نتایج نهایی کنکور را برای روز ۲۱ شهریورماه در نظر گرفته‌ایم و فقط ممکن است این زمان یکی دو روز عقب بیفتد اما اعلام نتایج زودتر از این زمان ممکن نیست.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پیشنهاد ما به دانشگاه‌ها این بود که برای ورودی‌های جدید برنامه افتتاحیه‌ای جدا از سایر داوطلبان برگزار شود و دانشگاه‌ها در صورت امکان اردوی آشنایی را یک هفته دیرتر برای ورودی‌های جدید برگزار کنند.

خدایی تاکید کرد: اما در بحث تحصیلات تکمیلی اعلام نتایج به شکلی پیش رفت که دانشگاه‌ها مشکلی برای آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا ندارند، اما به دلیل فشردگی برنامه و فرآیندهای داخل سیستم آزمون سراسری مثل فرصت ۱۰ روزه انتخاب رشته این امکان برای مقطع کارشناسی وجود ندارد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه