گلستانی‎ها زیر سایه خورشید قرار می‎گیرند

زرین نامه: دبیر ششمین جشن زیر سایه خورشید در گلستان از برگزاری این جشن ملی در سطح استان خبر داد و گفت: گلستان از 24 تا 26 شهریورماه میزبان برنامه‎های جشن زیر سایه خورشید به مدت سه روز می‎شود.

به گزارش زرین نامه؛ سیدحسام بنی‎فاطمه ظهر امروز در نشست خبری ششمین جشن زیر سایه خورشید در سالن اجتماعات کتابخانه میرفندرسکی گرگان اظهار داشت: در این جشن خدام آستان قدس رضوی در شهرستان‎های گنبدکاووس، مینودشت، رامیان، آق‎قلا، کردکوی، گرگان و دلند حضور پیدا می‎کنند.

وی با بیان اینکه جشن زیر سایه خورشید برای زندگی انسان از لحظه تولد تا مرگ برنامه‎هایی پیش‎بینی کرده است، تصریح کرد: بهترین جمله‎ای که برای این جشن در نظر گرفته‎ایم «من‎المهد الی اللحد» است با این مفهوم که از لحظه تولد یک نوزاد در بیمارستان که اذان و اقامه در گوشش قرائت می‎شود تا غبارروبی مزار شهدای گمنام که انتهای زندگی دنیوی است، برنامه‎ریزی شده است.

6 کشور خارجی، 22 استان و 120 شهرستان کشور میزبان جشن ملی زیر سایه خورشید

دبیر ششمین جشن زیر سایه خورشید در گلستان با بیان اینکه به دلیل تعطیلات تابستان، امسال در مدارس و مهدکودک‎ها برنامه جشن زیر سایه خورشید انجام نمی‎شود، اذعان کرد: ششمین جشن ملی زیر سایه خورشید در 22 استان کشور، 120 شهرستان و شش کشور خارجی برگزار می‎شود که از شش کشور خارجی، پنج کشور اسلامی و یک کشور «آلمان» اروپایی هستند.

بنی‎فاطمه با اشاره به اینکه استارت جشن‎های زیر سایه خورشید از روز گذشته در سراسر کشور کلید خورده است، بیان داشت: گلستان تقریباً جزو آخرین استان‎هایی است که مبادرت به برگزاری این جشن ملی خواهد کرد.

وی شعار محوری جشن زیر سایه خورشید را «نقشه خوشبختی من در دستان شماست» عنوان کرد و افزود: امسال جشن‎های زیر سایه خورشید روی سبک زندگی اسلامی و رضوی کار می‎کنند که سبک زندگی رضوی در کتابی با همین عنوان در تعداد 2 هزار نسخه در پنج شهرستان که برنامه تدارک دیده شده، توزیع می‎شوند.

رویکرد برنامه‎های جشن زیر سایه خورشید «علمی و معرفتی» است

دبیر ششمین جشن زیر سایه خورشید در گلستان در خصوص مفهوم شعار جشن ملی زیر سایه خورشید گفت: این موضوع به این مفهوم اشاره دارد که اگر در زندگی بخواهیم به خوشبختی برسیم راهش این است که نقشه راه را از امام‎رضا (ع) بگیریم و بیاموزیم.

بنی‎فاطمه با بیان اینکه در برگزاری جشن سه روزه زیر سایه خورشید به شهدای گمنام متوسل خواهیم شد، خاطرنشان کرد: آغاز برنامه‎های این جشن از گلزار شهدای گمنام شهرستان گنبدکاووس است و سپس عیادت و دلجویی از بیماران این شهرستان جزو برنامه‎های پیش‎بینی شده خواهد بود.

وی رویکرد برنامه‎های امسال جشن زیر سایه خورشید را کمی متفاوت ‎تر از سال‎های گذشته دانست و بیان داشت: این جشن با اولویت سبک زندگی اسلامی، برنامه‎های مختلفی در سطح استان برگزار می‎کند و با حفظ فضای احساسی پنج‎ساله به سمت فضای علمی و معرفتی رهنمون می‎شود تا در این راستا روی مخاطبان خود تاثیرگذاری کند.