صنایع دستی پشتوانه گردشگری است

زرین نامه: سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان علی آباد کتول گفت: صنایع دستی پشتوانه گردشگری، ره آورد هر سفر گردشگران به زادگاه خویش و شناسه شهرستان ما در دیاری دیگر است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ یاسر قندهاری در جلسه تقدیر از دختران هنرمند عرصه صنایع دستی شهرستان علی آباد کتول بیان داشت: صنایع دستی شهرستان علی آباد کتول بسیار غنی است و باید با همکاری هنرمندان این عرصه، شرایطی مناسب در جهت رشد و توسعه فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: رشد و توسعه تولیدات صنایع دستی موجب معرفی آثار به گردشگران و زمینه ساز اشتغالزایی برای هنرمندان است.

قندهاری با اشاره به تاسیس آموزشگاه جدید صنایع دستی شهر فاضل آباد در کنار مرکز آموزش صنایع دستی این اداره در شهر علی آباد کتول، تصریح کرد: با ایجاد آموزشگاه جدید شهر فاضل آباد و فعالیت گسترده آن در روستاها، موجب افزایش تعداد هنرمندان این عرصه، قوت بیشتر صنایع دستی و افزایش توجه مردم و مسئولین به آن می شود.

وی با اشاره به وجود پتانسیل درآمد زایی در رشته صنایع دستی، افزود: اداره صنایع دستی علی آبادکتول در سال های اخیر شرایط آموزش صنایع دستی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی علی آباد را در راستای زمینه سازی جهت خود اشتغالی و خودکفایی آنان آغازه کرده است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علی آباد با بیان اینکه با تمام توان از هنرمندان و تولیدات صنایع دستی شهرستان حمایت می کنیم، گفت: یکی از اتفاقات خوب شهرستان در سالجاری، تاسیس دو شهر جدید مزرعه و سنگدوین است که در آینده ای نزدیک و با همکاری هنرمندان، آموزشگاه صنایع دستی در این دو شهر نیز تاسیس خواهد شد.

در ادامه هنرمندان به بیان نقطه نظرات خویش پرداخته که تاسیس خانه هنرمندان صنایع دستی شهرستان یکی از پیشنهادات آنان بود، که قندهاری از این موضوع استقبال و آن را در دستور بررسی قرار داد.

این جلسه به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و تقدیر از دختران هنرمند عرصه صنایع دستی در شهرستان علی آباد کتول برگزار و در پایان جلسه با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از آنان تقدیر شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه