600 مدرسه سما در کشور تاسیس شد

زرین نامه: معاون هماهنگی سازمان سما از تاسیس بیش از 600 مدرسه با 50 هزار دانش آموز از دوره آمادگی تا پیش دانشگاهی و بیش از یکصد هزار دانشجوی دوره کاردانی خبر داد.


به گزارش زرین نامه، قاسم یزدان با اشاره به نقش مدارس و دانشگاه ها در تربیت و رشد انسانهای یک جامعه ، از آنها بعنوان مهمترین نهاد توسعه ملی یاد کرد و افزود: کلید حل بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبان جامعه ما را گرفته در همین مدارس و دانشگاه ها نهفته است.

معاون هماهنگی سازمان سما با اشاره به این مطلب که مدارس سما نمونه بارزی از نتیجه اتکاء بر مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت است اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقاء آگاهی های جامعه، توسعه منابع انسانی و رشد علمی کشور با ارائه شیوه های نوین تعلیم و تربیت در جهت اصلاح ساختار هرم نیروی انسانی و توانمند کردن نسل جوان گام برداشته است.

خلاقیت ، نوآوری و گسترش ایده پردازی در مدارس سما

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول بر خلاقیت ، نوآوری و گسترش ایده پردازی در مدارس سما تاکید کرد.

علیرضا لادن مقدم با بیان این مطلب که مدارس سما بعنوان نهادی غیردولتی توانسته است بدون تحمیل هزینه بر دوش دولت به امر تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم بپردازد، از رعایت دقیق ضوابط آموزش و پرورش و ارتقاء کیفیت آموزش بعنوان دو ویژگی برتر سما در بین دیگر مدارس یاد کرد.

وی افزود : توسعه مدارس و آموزشکده های سما در کشور علاوه بر دلگرمی خانواده ها، شکوفایی استعدادها و ارتقاء فرهنگ تلاش را بهمراه داشته است.

لزوم برنامه محوربودن فعالیتهای سما

معاون جدید سما علی آباد با اشاره به شرایط امروز جامعه، برنامه محور نمودن فعالیت های مدرسه و تلاش برای ارتقاء کیفیت را اولویت نخست سما عنوان کرد و افزود: رمز بقاء و راهبرد اصلی حفظ سرمایه های مادی و معنوی توسعه علمی است که ضرورت ایجاب می کند تا همه مسئولان، اساتید وکارکنان بعنوان سرمایه های ملی در این مهم مشارکت داشته باشند.

علی صادقی در ادامه تلاش برای ارتقاء کمی آموزشکده سما و راه اندازی رشته مورد نیاز در منطقه ، تامین فضای آموزشی مناسب، اجرای طرح انجام تکالیف دانش آموزان در مدرسه، تاسیس دفتر مشاوره برای استفاده عموم مردم ، طرح تغذیه و اجرای طرح نشاط را از دیگر برنامه های این حوزه عنوان کرد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه