آموزش بهداشت در اولویت های بهداشتی شورای شهرعلی آباد کتول

زرین نامه: در اولین جلسه با موضوع توسعه و ترویج بهداشت، اعضای شورای شهر علی آبادکتول در گفتگو با مسئولین بهداشتی این شهرستان و معاون بعداشت دانشگاه علوم پزشکی گلستان، آموزش بهداشت را از الویت های خود عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ رییس شورای شهرعلی آباد کتول گفت: آموزش، لازمه ی توسعه و نشر فرهنگ بهداشت است.

ابوالفضل پاکدامن با اشاره به مشکلات بیمارستان بقیه الاعظم بیان داشت: عدم وجود پزشکان متخصص و امکانات یکی از معضلات مردم است که باید با برنامه ریزی و تعامل حل شود.

وی افزود: مشکلات بهداشتی استخرها، مشکلات جمع آوری و دفع زباله های بهداشتی و غسالخانه نیز از دیگر الویت های شورا در بحث بهداشتی است.

نایب رییس شورای شهر نیز بیان داشت: منطقه گردشگری علی آباد کتول باید مناسب سازی و یکسان سازی شود.

حسن صداقت اظهار داشت: منطقه گردشگری کبودوال یک شاخصه مهم ما برای معرفی علی آباد کتول به کشور است که ظاهر فعلی آن مناسب گردشگران نیست و باید برای حل این معضل به فکر چاره ای مناسب باشیم.

سید محمد حسینی عضو شورای شهر علی آباد کتول افزود: باید مشکلات بهداشتی شهر شناسایی، بررسی و برای حل آن برنامه ریزی کنیم.

وی اظهار داشت: برگزاری جلسات بدون عمل و خروجی مفید نبوده و مشکلات شهر بدون اقدامات عملی مرتفع نخواهد شد.

حسینی اذعان داشت: برای حل مشکلات بهداشتی باید آموزش را آغاز کنیم، بدون آموزش بهداشت و آگاهی مردم هیچ یک از زیرساخت های بهداشتی در توسعه بهداشت شهر موثر نیست.

فائزه رضایی عضو دیگر شورای شهر نیز بیان داشت: از نگاه یک شهروند باید اظهار کنم، آموزش های بهداشتی بسیار کم و اکثر مردم در مورد بسیاری از مسائل ابتدایی بی اطلاع یا کم اطلاع هستند.

وی با ذکر مسال بیش فعالی برخی فرزندان افزود: به عنوان مثال آشنایی خانواده ها با واژه بیش فعالی موجب واکنش صحیح در مقابل شنیدن این سخن در مورد فرزندان از سوی مدرسه، می شوند.

سرپرست شهرداری علی آباد در ادامه با تاکید بر اهمیت نوع نگاه به مسائل بهداشتی گفت: بیشتر فعالیت های شهرداری در حوزه نظافت و بهداشت است که حتی تعویق یک روزه در جمع آوری آن، انبوه اعتراضات شهروندان را به دنبال دارد.

مجتبی شریعتی افزود: نگاه وسیع شورای شهر به مسائل بهداشتی، یقیناً بسیاری از مشکلات شهر را حل می کند.

وی تصریح کرد: در خصوص کشتارگاه بهداشتی نیز، تاکنون شهرداری فعالیت زیادی انجام شده و البته باید ادامه یابد.

شریعتی گفت: مکانی در اختیار قصاب های شهر قرار گرفت که قصاب ها هنوز قبول نکرده اند که باید این مسئله با آموزش های بهداشتی حل شود.

سرپرست شهرداری علی آباد در خصوص مشکلات دفع نخاله های ساختمانی و شغل های مزاحم در حاشیه شهر نیز به صورت گذرا توضیح داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ضمن تایید بیانات اعضای شورای شهر علی آباد کتول، بیان داشت: آموزش از دوران کودکی زمینه زندگی سالم در بزرگسالی افراد در جامعه را فراهم می سازد.

محمد نعیمی علت فشار و تعدد آموزش ها به کودکان را اهمیت آموزش در دوران کودکی دانسته، افزود: جهت گیری صحیح در دوران کودکی، زندگی صحیح و سالم دوران بزرگسالی را در پی دارد.

وی افزود: باید بعد از برزگزاری هرجلسه به خروجی آن عمل کنیم و یک قدم جلو برویم، زیرا با بیان سخنان زیبا و بدون عمل مشکلات بهداشتی شهر حل نخواهد شد.

به گزارش زرین نامه؛ در پایان جلسه مصوب شد؛ بسترسازی و جانمایی سطل های زباله ها از سوی شهرداری، تهیه کتب آموزشی مدارس از سوی مرکز بهداشت و درمان و تهیه جوایز و برگزاری مسابقات آموزشی بهداشتی از سوی شورای شهر و مرکز بهداشت و درمان شهرستان پیگیری و نتایج آن در جلسه بعد بیان شود.

همچنین بررسی مشکلات غسالخانه ساورکلاته به عنوان موضوع جلسه مشترک بعدی مرکز بهداشت و شورای شهر انتخاب شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه