بزرگ‌ترین ارمغان غدیر قانون و رهبری مطلوب است

زرین نامه: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بزرگ‌ترین ارمغان پیامبر گرامی اسلام (ص) در واقعه غدیر از ناحیه ذات باریتعالی که برای شریعت عرضه شد قانون مطلوب و رهبری مطلوب بوده است که این مهم تداوم دارد.

 

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما، حجت‎الاسلام علی سعیدی شامگاه سه‎شنبه در جمع مردم گرگان اظهار داشت: قانون و رهبریِ مطلوب از زمان خاتم‎الانبیاء تا خاتم‎الاوصیاء که ظهور حضرت مهدی (عج) است ختم خواهد شد و ما معتقدیم که بخش آخر عمر بشر روی کره زمین در فرمان ولی‎الله الاعظم قرار خواهد گرفت که همان رهبریِ مطلوب و قانون مطلوب خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه شریعت هر یک از انبیا، قانون و مقررات مطلوب بوده است، تصریح کرد: رویکرد حادثه غدیر بیان سامانه فرازمانی و فرامکانی است و این واقعه بیان می‎کند که رهبری و قانون مطلوب مختص به یک زمان خاص نمی‎شود و هیچگاه پایان نمی‌یابد و تا وقتی که انسان روی زمین زندگی می‎کند این سامانه باید تداوم پیدا کند.

 

مردم با تمسک به قانون و رهبری مطلوب، جامعه توحیدی را شکل می‎دهند

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از فلسفه‎های غدیر را تثبیت و تداوم رهبری و قانون مطلوب عنوان کرد و بیان داشت: این دو ملازم یکدیگر هستند چراکه بین خالقیت و شارعیت رابطه تنگاتنگی وجود دارد و این مهم بدان معناست که هر کس خالق را قبول دارد باید شارع را نیز قبول داشته باشد.

 

سعیدی اضافه کرد: متاسفانه مشکل بشریت این است که بسیاری از مردم جهان، دانشمندان غربی، به استثنای مادیون که اصالت را با ماده می‎دانند، مابقی مردم جهان و دانشمندانی که به نوعی الهی هستند قطعا خالق را خدا می‎دانند اما وقتی به شارع می‎رسند، مشکل دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه شارعیت همان قانون و رهبری مطلوب ذات باریتعالی است، بیان کرد: مردم مخاطب، رکن و قاعده نظام هستند که نقش اساسی را در حکومت دینی دارند اما رهبری و قانون مطلوب از ناحیه ذات باریتعالی است و مردم با تمسک به قانون و رهبری مطلوب، جامعه توحیدی و نظام توحیدی را شکل می‎دهند.

 

نقش ذات حق «ثبوت» و نقش مردم «اثبات» ولایت / مقصد غدیر جمهوری اسلامی ایران نیست

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متذکر شد: نقش ذات باریتعالی در مورد ولایت «ثبوت» و نقش مردم «اثبات» است.

سعیدی با اشاره به اینکه مبداء انقلاب اسلامی حادثه غدیر است یادآور شد: اما مقصد غدیر جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه جمهوری اسلامی حلقه‎ای است که از اتصال بین غدیر و حکومت جهانی که به رهبری آخرین حجت الهی روی کره زمین خواهد بود محقق می‎شود. 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه