هجوم ماهواره به هنجار ها و باور های جامعه(قسمت اول)

زرین نامه: شبکه های ماهواره ای هویت تازه ای به مخاطبان خود می بخشند و آنها را وا می دارند تا ارزش های غلط و فاسد را جایگزین ارزش های اخلاقی کنند و در حفظ ثبات آنها بکوشند چرا که زبان تصویر قدرت فوق العاده ای در جهت تحکیم یت تضعیف ارزش هارا دارد.

به گزارش زرین نامه؛ از این رو برنامه های ماهواره در کشور های سازنده شاید مناسب حال مردم آن جامعه و در جهت سیاست های حاکم بر آن باشد ولی در جامعه اسلامی با روابط،ارزش ها و هنجار های متفاوت نتیجه عکس دارد و هنجار های آن را مورد هجوم قرار میدهد و کارکرد های خانواده را دچار تغییر می کند که اگر به درستی مدیریت نشود خانواده دچار تزلزل خواهد شد.

خانواده هایی که پای سریال های شبکه های ماهواره ای می نشینند به گمان خود صرفا جهت پرکردن اوقات فراغت از آنها استفاده میکنند اما در واقع اینگونه نیست چرا که با تکرار یک سری هنجار های برون مرزی که با فرهنگ بومی جامعه اسلامی سازگاری نداردضربه سنگینی به خانواده ها وارد می کند.

به طور کلی شبکه های ماهواره ای ،فیلم ها و مجموعه هایی را که بیشترین بیننده را از گروه های گوناگون در سراسر جهان دارند با اهداف زیر عرضه می کنند:

1-خدشه دار کردن هر آنچه برای انسانها تاکنون مقدس و خدشه نا پذیر بوده است.

2-محور قرار دادن برهنگی زنان و شهوت گرایی مردان و خلاصه کردن رابطه میان زن و مرد به مسئله جنسی

3- القای ناامیدی از آینده بشریت و ایجاد یاس از روند تاریخ و حرکت جوامع بشری.

4- توجیه خشونت های وحشیانه به مثابه راه حل نهایی برای رفع اختلافات میان انسانها.

5-عادی جلوه دادن توطئه های رنگارنگ ،فتنه گری ها،کلاهبرداری ها و همه رذایل اخلاقی در قالب ارتباط میان شخصیت های فیلم که موجب بدبینی و سوظن در بیننده نسبت به دیگران میشود.

6-ترویج فحشا و منکرات در زشت ترین نوع آن در قالب داستان های حجذاب وبه کمک توجیهات روانشناسانه ،نظیر انواع تجاوزات جنسی ،همجنس بازی و...

7-القای برتری فرهنگی ،سیاسی غرب در برابر دیگر ملل و کشور ها و ترویج افکار انسان محوری به جای خدا محوری وطرد اندیشه های الهی که هدف از زندگی را تنها در آزادی بی قید و شرط انسان دستیابی به خواسته ها و لذات مادی خلاصه می کند.

تاثیرات ماهواره در تزلزل بنیان خانواده

با نگاهی کوتاه به این مسائل متوجه میشویم که فرهنگ غرب آرام آرام در قالب تصاویر ساده در فرهنگ جامعه ما نفوذ کرده و به راحتی همه مرز ها و حریم های اخلاقی شکسته و قید و بند ها در خانواده و جامعه گسسته می شود.برنامه های نامناسب ماهواره با ترویج احساس آزادی مطلق یا همان لیبرالیسم جنسی به دنبال ایجاد آزادی روابط جنسی مطلق بوده و با ترویج فرهنگ خود تمامی افکار مخاطبان خود را متوجه سکس و تلذذ جنسی کرده است.ماهواره سطح گسترده و میزان تعمیم پذیری مسائل خصوصی را افزایش داده و سکس را لازمه زندگی امروزه میشمارد و بابرنامه های غیر اخلاقی انتظارات کاذب جنسی را در مردان به وجود می آورد.

سخن پایانی:من به عنوان یک فرد عادی جامعه نه به عنوان یک نویسنده به همه ی مردم کشورم توصیه می کنم اگر ماهواره ندارید از ورود آن به خانه هایتان جلوگیری کنید و کسانی که از گیرنده های ماهواره استفاده میکنند توصیه می کنم که این وسیله ی اجنبی و بیگانه را از خانه و خانواده خود بیرون کنید زیرا همین وسیله دامی پهن کرده و آماده برای جوانان شماست شمایی که برای پیروزی این انقلاب و برای حفظ کشور از دشمن بیگانه هزاران هزار شهید داده اید.... انشالله روزی شود که دیگر هیچ ماهواره ای در هیچ خانه ای وجود نداشته باشد.

به نقل از روزنامه صبح صادق ش616