روح معلم در مدرسه نشاط می‌گیرد/ دعوت مردم با عمل به نیکی

زرین نامه: آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی گفت: معلم واقعی چه بسا از نظر جسمی خسته است اما روح معلم از جریان علمی در مدرسه نشاط می‌گیرد.

به گزارش زرین نامه؛ آیت‌الله مهدوی‌کنی صبح روز اول مهرماه در آیین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در جمع دانش آموزان و خانواده‌های دبستان و راهنمایی امام صادق (ع) حاضر شد و با تبریک این روز به دانش آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان مفید بودن برای اطرافیان و جامعه را یکی از مهمترین وظایف همه مسلمانان و به خصوص اعضای خانواده علمی دانشگاه امام صادق (ع)دانست.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) در پایان سخنان پس از ذکر خاطره‌ای از اولین روز تحصیل خود، زنگ مدرسه را به صدا در آورد و پس از آن در شورای مدیران مدارس امام صادق (ع) حاضر شد.

وی با تجلیل از فرهنگیانی که زندگی خود را وقف فراهم کردن فرصت آموزش برای دانش آموزان کرده‌اند، افزود: معلم واقعی چه بسا از نظر جسمی خسته است اما روح معلم از جریان علمی در مدرسه نشاط می‌گیرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به مدیران مدارس خاطرنشان کرد: قدر لحظات زندگی خود را که صرف تعلیم و تربیت می‌کنید بدانید و از وجود مشکلات و سختی‌ها مایوس نشوید.

وی در پاسخ به سخنان یکی از مدیران که شرایط فرهنگی جامعه را نامناسب دانست، گفت: فضای فرهنگی امروز ما بهتر از فضای فرهنگی پیش از انقلاب است. ما وظیفه داریم به جای دعوت با سخن و شعار، مردم را با عمل به نیکی‌ها دعوت کنیم و باید کاری کنیم که نام مجموعه امام صادق(ع) عجین با نظم، انضباط، برخورد محبت آمیز و فضای علمی باشد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی با ذکر نمونه‌هایی از سال‌های آغاز انقلاب گفت: ما در انقلاب نیز قرار نبود خشن باشیم و اگر گروهک‌های مسلح اجازه می‌دادند، فضای جامعه به سمت و سوی امنیتی پیش نمی‌رفت.

اولین فرمانده کمیته‌های انقلاب اسلامی افزود: امام حتی برای افراد ساواکی که در کشتار مردم نقشی نداشتند فرمان عفو صادر کردند اما فضای ملتهبی که گروهک‌ها ایجاد کردند باعث بروز بسیاری از خرابی‌ها و فاصله بین مردم و مسئولان شد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان این مساله که در سال‌های اول انقلاب نیز حجاب بانوان اجباری نبود، افزود: مدتها پس از انقلاب کارمندان ادارات موظف به حجاب اسلامی نبودند، اما امام دستور دادند به تدریج کسانی که در ادارات جمهوری اسلامی مشغول به کار هستند حجاب اسلامی را رعایت کنند.

وی در پایان رعایت تواضع در تمام مراحل تعلیم و تربیت از سوی معلمان را باعث نتیجه بخش شدن فرآیند تعلیم و تربیت دانست./فارس

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه