اجرای طرح مدارس مروج سلامت در 68 مدرسه علی آباد کتول

زرین نامه: رییس شبکه بهداشت شهرستان علی آباد کتول همزمان با آغاز سال تحصیلی 92- 93، از فعالیت 68 مدرسه مروج سلامت در این شهرستان خبر داد.

دکتر مرضیه خالقی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان داشت: در طرح مدارس مروج سلامت، دانش آموزان، اولیاء مدرسه و خانواده های دانش آموزان متولی و محور اصلی اجرای برنامه های امور سلامت مدرسه و عامل گسترش فرهنگ سلامت در خانواده، مدرسه و جامعه می شوند.

وی اظهار داشت: برنامه ی جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی در مدرسه، شبکه داوطلبان سلامت نظیر والدین، دانش آموزان و کارکنان مدرسه، سلامت محیط مدرسه، خدمات سلامت روان و مشاوره در مدرسه، ارتقاء سلامت کارکنان مدارس، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی مدرسه و بهبود تغذیه در مدرسه جزو اجزای 8 گانه مدرسه مروج سلامت است.

خالقی با اشاره به آغاز طرح مدرسه مروج سلامت در سال 91-92 در شهرستان علی آبادکتول تصریح کرد: سلامت روان، پویایی ذهن دانش آموزان، پیشگیری از بیماری های اسکلتی ناشی از میز و صندلی غیراستاندارد و بهبود فضای آموزشی را از مزایای این طرح در مدارس است.

وی افزود: دانش آموزان سال اول ابتدایی در بدو ورود به مدرسه تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و در صورت وجود اختلال یا بیماری به مراکز درمانی ارجاع می یابند.

رییس شبکه بهداشت علی آباد کتول در پایان خاطر نشان کرد: با افزایش سالیانه 15 تا 20 مدرسه به این طرح، امیدواریم به زودی کلیه مدارس در عضویت مدرسه مروج سلامت قرار گیرند.

مریم عاشوری کارشناس مسئول بهداشت مدارس شهرستان علی آباد کتول نیز در حاشیه این گفتگو بیان داشت: در سال تحصیلی جدید با افزایش تعداد مربیان بهداشت مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان سعی در اجرا برنامه های بهداشتی داریم.

وی اظهار داشت: هدف از این افزایش نیرو توسعه فرهنگ سلامت، پیشگیری از بیماری ها و ارتقاء سطح سلامت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه