افزایش درصد سیگاری‌های بالای ۱۰ سال

زرین نامه: مدیر اجرایی طرح سنجش عدالت در شهر تهران گفت: درصد سیگاری‌های بالای ۱۰ سال در تهران بسیار زیاد است.

به گزارش زرین نامه؛ واعظ مهدوی در هفتمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با ارائه گزارش طرح سنجش عدالت در شهر تهران اظهار داشت: ۱۵ کشور نسبت به سال ۱۹۹۰ فقیرتر شده‌اند و در ۴۱ کشور گرسنگان بیشتر شده‌اند.

وی تصریح کرد: ۱۶۰۰ خانوار در قالب ۲۰۰ بلوک در هر منطقه مورد پایش قرار گرفتند و در طرح سنجش عدالت در شهر تهران قرار گرفته‌اند.

مهدوی بیان داشت: درصد سیگاری‌های بالای ۱۰ سال در شهر تهران بسیار زیاد است و این در حالی است که سنجش‌ها در طرح عدالت به تفکیک محلات انجام می‌شود.

مدیر اجرایی طرح سنجش عدالت در شهر تهران ادامه داد: ۶.۵۵ درصد از افراد در تهران سیگاری هستند اما این آمار ۱۲.۸ مردان و ۰.۹۸ درصد بین زنان است.

وی گفت: ۲۰ درصد از ثروتمندان جامعه مردان (۱۳.۴۲ درصد) و زنان (۱.۲۷ درصد) سیگاری هستند. ضمن اینکه ۶ درصد افراد بی‌سواد، ۸ درصد دیپلم و زیر دیپلم و ۴ درصد افراد باسواد در دانشگاه‌ها نیز سیگار می‌کشند.

مهدوی خاطرنشان کرد: اضافه وزن و چاقی عمدتاً در بین طبقات متوسط است و در مناطق جنوبی بیشتر از مناطق شمالی است. ضمن اینکه در مناطق ۲ و ۱۸ چاقی مسئله اصلی سلامت است.

مدیر اجرایی طرح سنجش عدالت در شهر تهران افزود: وضعیت فقر در سال ۸۹، ۱۵.۲۹ درصد و در سال ۹۰ این جمعیت به ۲۲.۴۰ درصد رسیده‌اند و در واقع میزان یاد شده به واسطه هزینه‌های سلامتی حدود ۵ درصد زیر خط فقر بوده‌اند و ۸۷ شاخص بررسی شده و به تفکیک مناطق و محلات نابرابری بر اساس این شاخص‌ها بررسی شده است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه