مجمع خیران ازدواج در گلستان راه اندازی می شود

زرین نامه: معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: مجمع خیران ازدواج در استان به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش زرین نامه به نقل از مهر، عیسی بابایی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بمنظور بهره گیری از خدمات و توانمندیهای خیرین و فعالان ازدواج، اداره کل ورزش و جوانان گلستان در نظر دارد نسبت به شناسایی خیرین ازدواج و فعالان حوزه ازدواج اقدام کرده و با ساماندهی این خیرین در قالب یک مجمع در راستای رفع مشکل ازدواج جوانان قدم بردارند.

وی چنین ادامه داد که باید در رفع مشکلات جوانان همه بسیج شویم و عنوان کرد تشکیل مجمع خیرین ازدواج گام بلندی در راستای سلامت جوانان و رشد و ارتقاء جایگاه آنان باشد.

بابائی در ادامه افزود: تاکنون بیش از چهار تشکل در قالب سازمان مردم نهاد در حوزه ازدواج فعال بوده که در راستای ارائه خدمات به جوانان اقدامات خوبی را در سطح استان انجام داده اند.

بابایی با اشاره به فرا رسیدن هفته ازدواج ( اول ذیحجه ، 15 مهر ماه ) بیان کرد: در راستای سطح فکری، فرهنگی و آشنایی هر چه بیشتر جوانان با مقوله مقدس ازدواج بنا داریم طرح آموزش زوجین جوان را در استان برگزار کنیم.

بابائی گفت: با توجه به اینکه آمارها بیانگر این است که بیش از 30 درصد از طلاقها در سال اول و بیش از 50 درصد در پنج سال اول ازدواج رخ می دهد، این آموزش ویژه زوجینی جوانی قرار گرفته است که از ازدواج آنها بیش از پنج سال سپری نشده باشد، لذا ضرورت ایجاب می کند اقدامات پیشگیرانه در این زمینه صورت گیرد.

وی همچنین ادامه داد : این طرح در جهت تقویت بنیان خانواده و ارتقاء سطح سلامت خانواده با فراگیری مهارتهای دینی و ارتقاء کیفی ازدواج در جامعه و در نسل جوان، فرهنگ سازی و تقویت هرچه بیشتر الگوی ازدواج با بینش اسلامی و اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های مورد نیاز زوجین جوان در موضوع روابط آنها و تحکیم بنیاد خانواده است.

وی عنوان کرد: این طرح با همکاری کارشناسان خبره حوزه علمیه و کارشناسان مجرب روانشناسی و مشاوره خانواده اجرا می شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه