‌استان گلستان 68 شهید روحانی ‌تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرد

زرین نامه: مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون گلستان گفت: استان گلستان با داشتن 68 شهید روحانی یکی از استان‎های پرافتخار در زمینه شهدای سرخ فقاهت است.

به گزارش زرین نامه؛ به نقل از روابط عموی سپاه نینوا استان گلستان، حجت‎الاسلام علیرضا ریاحی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس همه گروه‎ها و اصناف مردمی حضور چشمگیری داشتند و در کنار این گروه‎ها علما و روحانیون نیز دل از منبر کنده و سلاح به دست گرفتند و با دشمن بعثی رودررو جنگیدند.

وی افزود: شرایط حکم می‎کرد که روحانیون با فصاحت و بلاغتی که در سخن گفتن و ایجاد روحیه در رزمندگان داشتند در صحنه کارزار حاضر باشند و با بیان خصوصیات جهاد و ارزش‎ها و فرهنگ شهادت در ترویج این فریضه موثر باشند.

ریاحی با بیان اینکه دفاع مقدس را باید عمق وجود دریابیم، خاطرنشان کرد: آنچه که در این دوران رخ داد نظیری در دنیا ندارد، رفتن روی مین و زیر تانک را در هیچ فرهنگی نداریم اما جوانان این مرز و بوم توانستند با شجاعت و از جان گذشتگی خود حماسه‎هایی رقم بزنند که امروز جهان انگشت به دهان مانده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان گلستان اظهارداشت: استان گلستان 68 شهید روحانی که نماد فقاهت، بلاغت و فصاحت بودند را تقدیم انقلاب و نظام کرد.

وی تصریح کرد: شهدایی چون محمد علی ملک‎شاهکویی که فرمانده گردان حمزه سیدالشهدا لشکر 25 کربلا و از نیروهای نامنظم گروه چریکی شهید چمران بود نمادهای پرافتخار این استان هستند.

ریاحی افزود: همه ما باید بتوانیم به این افتخارات و نمادها ببالیم و از این لاله‎های خونین قدردانی کنیم که سبزی امروزمان مدیون سرخی دیروز آنهاست.