بازنگری در قانون حمایت از معلولان/ اجرای فاز دوم اورژانس اجتماعی

زرین نامه: بازنگری در قانون جامع معلولان، نامناسب بودن مبلمان شهری، تحویل 50 هزار واحد مسکونی به معلولان، اجرای فاز دوم توسعه اورژانش اجتماعی از جمله مسائلی است که در گفتگوی تشریحی با رئیس سازمان بهزیستی کشور به آن پرداخته شد.

به گزارش زرین نامه به نقل از مهر، همایون هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان با بازنگری تقدیم هیئت دولت شده است، گفت: این قانون با مشکلات عدیده ای همراه بوده است.

وی اظهار داشت: نامناسب بودن مبلمان شهری، بی توجهی به اشتغال و مسکن معلولان از جمله این مشکلات است که در طرح جدید رفع می شود.

وی عنوان کرد: از 200 هزار واحد مسکونی مصوب دولت برای معلولان بیش از 50 هزار واحد آن تحویل شده که 43 هزار واحد دیگر نیز تا پایان امسال در اختیار معلولان بی خانه قرار خواهد گرفت.

هاشمی با اشاره به توانمندسازی معلولان گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، سالانه 10 درصد از مددجویان در یک چرخه حمایتی صاحب خانه و شغل شده و توانمند می شوند.

فاز دوم توسعه اورژانس اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: فاز دوم توسعه اورژانس اجتماعی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی تا 22 بهمن ماه سالجاری آغاز می شود.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت: اعتیاد جدی ترین مشکل است که امسال با برنامه ریزی واطلاع رسانی مطلوب برنامه های خوبی اجرا خواهد شد.

هاشمی ایجاد مراکز بازپروری آموزشی برای کنترل کودکان کار و خیابانی را مسلئه جدی دانست و گفت: این طرح در دستور کار این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه مسئله تکدی گری جزو وظایف ما نیست و مربوط به شهرداریهاست گفت: در کنار دیگر دستگاهها انجام وظیفه کرده ایم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به سهم گلستان از مسکن مددجویان اشاره و اضافه کرد: بیش از 1900 واحد مسکونی سهم استان است که 390 واحد آن در ماههای آتی تحویل و مابقی بر اساس برنامه پیش بینی شده، تحویل می شود.

هاشمی افزود: در بحث ایجاد فضاهای هماهنگ و مناسب معلولان گرچه پیشرفتهای خوبی داشتیم اما مناسب نبوده است و این امر با ایجاد دبیرخانه مناسب سازی که امسال فعال شده است، تحرک چشمگیری خواهد گرفت.

اجرای طرح آفتاب در گنبدکاووس

به گزارش مهر، هاشمی برای شرکت در همایش نقش متقابل حوزه علمیه و بهزیستی، اجرای طرح آفتاب و افتتاح یک طرح عمرانی به گلستان سفر کرده بود.

همچنین با حضور هاشمی طرح آفتاب ویژه دیدارهای چهره به چهره معلولان و مددجویان در گلستان اجرا شد، این طرح از ابتدای فروردین سال جاری کلید خورد به طوری که این طرح در بوستان هنرمندان، آزادگان، پارک فداییان اسلام، شیرخوارگاه آمنه (استان تهران)، پارک خانواده شهرستان ورامین، مجتمع فرهنگی ورزشی شهید چمران استان البرز، استان قم، پارک جنگلی شهید زارع در شهرستان ساری، اصفهان، خراسان جنوبی (بیرجند) و گیلان برگزار شده است.

در همین راستا ، طرح آفتاب پس از یک وقفه سه ماهه مجددا استارت و دوازدهمین مرحله آن در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

در حالی سیزدهمین مرحله از طرح آفتاب با حضور مسئولان بهزیستی برگزار شد که همچنان بیکاری و بی‌خانمانی از عمده‌ترین مشکلات مددجویان و معلولان است.

افتتاح نخستین مرکز شبانه روزی سالمندان

همچنین نخستین مرکز شبانه‌روزی سالمندان در شهرستان گنبدکاووس افتتاح شد، این مرکز در یک زمین 4500 متری بنا شده که دارای 3 طبقه و 2500 متر زیربنا است ضمن اینکه مرکز ظرفیت نگهداری 50 سالمند را دارد.

نخستین مرکز شبانه‌روزی سالمندان در گنبدکاووس با همکاری یک فرد نیکوکار و سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شده است که برای تاسیس و افتتاح این مرکز یک میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح و راه‌اندازی این مرکز اظهار داشت: این مرکز می‌تواند سطح خدمات به سالمندان در بخش‌های مخلتف درمانی، حمایتی و توانبخشی را افزایش دهد.

هاشمی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی آمادگی دارد هرگونه کمک جهت ارائه خدمات بیشتر به سالمندان را به این مرکز ارائه کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه افتتاح مرکز شبانه‌روزی سالمندان مهر وعده داد که سازمان بهزیستی آمادگی دارد مبلغ 120 میلیون تومان رابه عنوان کمک بلاعوض به این مرکز ارائه کند بطوری که 20 میلیون تومان از این مبلغ جهت تسهیل و مناسب‌سازی راه اختصاص خواهد یافت.

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه