هزينه اجلاس پيرغلامان حسيني از سرانه اعتبارات ملي است نه استاني

زرین نامه: معاون فرهنگي اداره كل تبليغات استان گلستان با اشاره به اينكه اگر در بحث فرهنگي هزينه نكنيم بايد در جاي ديگر ضرر بدهيم عنوان كرد: مباحث مطرح شده در خصوص هزينه هاي اجلاس پيرغلامان حسيني درست نبوده و اعتبار اين همايش از سرانه اعتبارات ملي مي باشد نه استاني.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام جواد نجفي معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي استان گلستان در گفتگوي اختصاصي با پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما اظهار داشت : انقلاب ما يك انقلاب فرهنگي بوده و ما براي نگه داشتن انقلاب و آرمانهاي آن جوانان زيادي را فدا كرديم پس اينها هزينه نيست بلكه سرمايه هاي ما به شمار مي روند.

حجت الاسلام نجفي تصريح كرد: شايد اسمي كه براي همايش پيرغلامان حسيني در نظر گرفته شده با محتواي آن همخواني نداشته باشد چرا كه معتقدم اين همايش يك همايش كاملا علمي با موضوعاتي چون عاشورا پژوهي و شناسايي آسيب هاي موجود در عرصه مذهبي مي باشد اما اسم همايش اينطور تلقين نمي كند.

وي با اشاره به اينكه در طول سال همايش هاي متعددي در كشور برگزار مي شود اعلام كرد : همايش هاي عمراني و غيره با هزينه هاي سنگين در كشور برگزار مي شود اما چون انقلاب ما فرهنگي است نياز داريم تا در عرصه فرهنگي نيز چنين هزينه هايي بكينم كه من معتقدم اينها هزينه نيست بلكه سرمايه است و چه كاري بزرگتر از اينكه ما بخواهيم فرهنگ عاشورا و امام حسين (ع) را ترويج دهيم.

معاون فرهنگي اداره كل تبليغات استان گلستان خاطرنشان كرد: امام حسين (ع) فدا شد تا اين مكتب زنده بماند و اين اجلاس نيز در راستاي اعتلاي همان فرهنگ عاشورايي است و قطعا همابشي علمي خواهد بود كه در كنار آن از پيرغلامان حسيني تجليل نيز خواهد شد.

حجت الاسلام نجفي با اشاره به توجهي برخي رسانه نسبت به اعلام هزينه ها و منابع اين همايش تصريح كرد: در بحث هزينه اين همايش اولا عليرغم اينكه در جاهاي ديگر گفته شد از هزينه هاي استاني است، بايد بگويم كه از سرانه اعتبارات ملي است نه استاني و اگر اين اجلاس در استان ما برگزار نمي شد آن را به استان ديگر مي دادند و اعتبار آن هم به استان ديگر مي رفت. اينطور نيست كه ما اگر اين همايش را برگزار نمي كرديم اين اجازه را داشتيم كه اعتبار آن را در جاي ديگر خرج كنيم.

وي به اين نكته اشاره كرد كه استانهاي ديگري تمايل بسيار داشتند تا ميزبان اين همايش بين المللي شوند اما تلاش مسئولان استان جواب داد و ميزباني به استان گلستان رسيد و در روزهايي كه اين همايش در گرگان برگزار مي شود فضاي استان به سمت معنويت پيش مي رود و چندين شبكه كشوري و ماهواره يا نيز آن را پخش خواهند كرد.

معاون فرهنگي اداره كل تبليغات استان گلستان تاكيد كرد: اگر ما در بحث هاي فرهنگي هزينه نكنيم بايد ضرر بدهيم چرا كه الان در بحث هاي آسيب هاي اجتماعي و مواد مخدر ميلياردها تومان هزينه مي كنيم و اين همه مشكلات در خانواده ها وجود دارد كه ناشي از عدم فرهنگ سازي و دوري از سبك زندگي اسلامي است كه مقام معظم رهبري اشاره داشتند.

نجفي در مورد مبلغي كه برخي خبرگزاري ها و سايت ها اعلام كردند گفت: هنوز چيزي دست ما را نگرفته و قرار است يك مبلغي براي كارهاي اوليه در اختيار ما قرار بگيرد.