237 کودک ناشنوا در 14 شهر گلستان تحصیل می‎کنند

زرین نامه: مدیر آموزش و پرورش استثنائی استان گلستان از تحصیل 237 کودک ناشنوا در 14 شهر گلستان و دو مرکز شبانه‎روزی شهرستان گرگان خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ عباس خانعلی شامگاه دوشنبه به مناسبت بزرگداشت هشتم مهر روز ناشنوایان در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: ناشنوایان جزو اقشار جامعه هستند که باید مانند عموم مردم از همه خدمات و امکانات شهروندی برخوردار شوند.

وی از کاهش آمار کودکان ناشنوا خبر داد و تصریح کرد: افراد ناشنوا برای ارتباط با جامعه و اطرافیان خود با مشکلاتی مواجه هستند و در این راستا از اشاره و قدرت تکلم خود تا حدودی استفاده می‎کنند که نیاز به حمایت مردم دارند.

مدیر آموزش و پرورش استثنائی گلستان نقش مردم را در استقلال و تقویت روحیه ناشنوایان مهم خواند و افزود: حس انسان‎دوستی ایجاب می‎کند تا برای پیشرفت این افراد زمینه‎ها و امکانات خوبی فراهم شود.

به مناسبت گرامیداشت روز ناشنوا جشن کوچکی هشتم مهرماه برای دل‌های بزرگ ناشنوایان در شهرستان گرگان برگزار شد.

فعالیت 60 دختر ناشنوا در یک کارگاه تولیدی در گنبدکاووس

مدیر یک کارگاه تولیدی در شهرستان گنبدکاووس از فعالیت 60 دختر ناشنوا در این کارگاه تولیدی خبر داد و گفت: تولیدات این کارگاه حتی توانسته در خارج از کشور برای خود مشتری جلب کند.

صالحیان با بیان اینکه ناشنوایان هنرمند از سال 1382 در این کارگاه تولیدی مشغول به فعالیت هستند، ابراز داشت: کیفیت تولیدات این کارگاه در حدی است که استان‎های مجاور و حتی بازار تهران نیز مبادرت به خرید آن می‎کنند.

وی افزود: هر چیزی که مربوط به دوخت باشد توسط این کارگاه تولیدی انجام می‎گیرد از لباس‎های کار تا لباس‎های بیمارستانی را در این کارگاه آماده می‎کنیم.

ناشنوایان کارگاه تولیدی صاحب خانه می‎شوند

مدیر این کارگاه تولیدی هوش و استعداد ناشنوایان را سرشار خواند و افزود: این کارگاه تولیدی با ظرفیت و استعداد ناشنوایان توانسته به عنوان تعاونی برتر کشور، صنعتگر نمونه و کارآفرین برتر در سطح کشور بدرخشد.

صالحیان با بیان اینکه این کارگاه برای رفاه بیشتر ناشنوایان اقدام به زیرپوشش قرار دادن آنها در بیمه اجتماعی کرده است، یادآور شد: یک قطعه زمین جنب دریاچه مصنوعی شهرستان گنبدکاووس نیز برای این ناشنوایان خریداری شده تا آنها صاحب‎خانه شوند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه