ثبت جهانی جشنواره فرهنگ اقوام منجر به رونق گردشگری کشور می‎شود

زرین نامه: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: ثبت جهانی جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان می‌تواتند منجر به رونق صنعت گردشگری کشور شود.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: با برپایی این جشنواره نسبت به معرفی هرچه بیشتر فرهنگ‎های اقوام ایرانی و احیای خرده‎فرهنگ‎ها اقدام شد.

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری به عنوان پایه‎های مهم توسعه همزمان با رشد خود، گام‎های مرتفعی در مسیر روند تکاملی و بهبود و پیشرفت منطقه برخواهد داشت و رونق آن و برشمردن این بخش به عنوان صنعتی قابل رونق و ارزشمند تاثیر شگرفی بر ایجاد ساختاری مناسب برای ارتقا خواهد داشت.

عباسی هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین را قابل تامل دانست و گفت: آشنایی افراد با جاذبه‎های گردشگری روستایی و آنچه از تنوع قومیت‎ها و فرهنگ‎ها در گلستان وجود دارد و حضور آنها در میراث و ماندگارهای گرانبهای استان، می‎تواند جایگاه تازه‎ای از شناخت این منطقه سرسبز باز کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: این امر در وهله اول منجر به سفر عده زیادی به این استان می‎شود و هر فرد با ورود خود چرخه این صنعت را به گردش در خواهد آورد که یقینا در توسعه اقتصادی نقش به‌سزایی دارد.

رئیس ستاد برگزاری این جشنواره بین‎المللی در استان گلستان خاطرنشان کرد: از طرفی آشنایی افراد متعدد با این جاذبه‎ها و ورود گردشگران و بازدید از نقاطی که از ویژگی‎های ممتاز و برجسته گلستان محسوب می‎شود می‎تواند مقدمه ایجاد فضای سرمایه‎گذاری شده و در نقاطی که نیاز به امکانات و توسعه است، با نگاه ریزبینانه و موشکافانه یک سرمایه‎گذار مورد تحلیل اقتصادی قرار گیرد.

وی افزود: جذب این سرمایه‎ها همزمان با توسعه عمرانی می‎تواند همچنان بر افزایش گردشگران موثر باشد.

رئیس برگزاری هفتمین جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین یادآور شد: گرایش افراد برای حضور و آشنایی با آنچه در گلستان با اقوامی متعدد و با وجود فرهنگ‎ها و آداب و رسوم وجود دارد، می‎تواند به احیای خرده‎فرهنگ‎های کمرنگ شده‎ای بیانجامد که برای جان گرفتن قطعا از حضور پرجنب‌وجوش گردشگران بهره می‎برند.

عباسی تصریح کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، با اهدافی سترگ در کنار جشنواره‎ای که هرساله ایران را به همت والای خود فرا می‎خواند، با نگرشی تازه و گسترش آن در ابعاد بین‎المللی و همچنین قرار گرفتن به عنوان نخستین پایلوت گردشگری امید دارد به زودی شاهد شکوفایی پربار گلستان در گردشگری و شناخت آن باشد.

وی همچنین اذعان داشت: ثبت جهانی این جشنواره در جدول برنامه‎های گرامیداشت روز جهانی جهانگردی سازمان بین‎المللی گردشگری (UNWTO)، افق تازه‎ای را از کشور جمهوری اسلامی ایران در جهان گشوده است که می‎توان از این مزیت برای رونق صنعت گردشگری کشور به عنوان صنعت درآمدزای جهان گام‎های موثری برداشت.