اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان

زرین نامه: امشب آئین اختتامیه هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در گرگان برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین که برای هفتمین سال متوالی در استان گلستان و در شهر گرگان برپا گردیده بود، امشب به کار خود پایان پایان داد و از گروه های هنری حاضر و دست اندر کاران جشنواره تجلیل شد.

در مراسم اختتامیه جشنواره محمد علی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، بیش از 30 نفر از سفرای کشورهای خارجی ، استاندار گلستان، برخی از نمایندگان مجلس استان ، جمعی از مدیران کل و روسای ادرات و نهادهای استان و تعدادی از فرمانداران و مسئولین شهرستانهای مختلف حضور داشتند .

در این مراسم محمد علی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان تاثیر فراوان صنعت گردشگری در اقتصاد گفت : يكي از اركان اقتصاد بدون نفت ، صنعت گردشگري است و این صنعت توسعه اشتغال را نيز به همراه مي آورد و صنایع دستی بخشی از بهترین نوع اشتغالزایی در حوزه روستایی و برای اقشار کم در آمد است که نیازمند توجه و برنامه ریزی است .

وی افزود: استان گلستان می تواند با توسعه صنعت توریسم و گردشگری و بهره گیری از شرایط مطلوب جغرافیایی و آب و هوایی خود ، به یک قطب گردشگری در کشور تبدیل شود.

نجفی با اشاره به ضرورت آشنایی و شناخت با هویت فرهنگی خود، گفت: این جشنواره آثار مثبت بسیار زیادی دارد که مهمترین آنها آشنایی با فرهنگ ، آداب و سنتهای رایج در اقوام مختلف کشور است و در نهایت حفظ و ترویج این فرهنگ های بومی را به همره دارد.

وی در پایان از همه مردم استان گلستان ، دست اندرکاران این جشنواره بزرگ ، استاندار و مسئولین مختلف استان قدردانی کرد.

جواد قناعت استاندار گلستان نیز در این مراسم با بیان اینکه " گلستان نگارستان ایران است "، افزود : استان گلستان در هفت سال متوالی میزبانی شایسته ای برای جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین بوده است و این ظرفیت وجود دارد که در سالهای بعد نیز ، میزبان این جشنواره باشد.

قربان عباسی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گلستان نیز با بیان اینکه استقبال و میهمان نوازی گلستانی ها موجب رضایمتندی گروه های مختلف اقوام حاضر در جشنواره و غرفه داران شده است گفت : از ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درخواست میزبانی این جشنواره در سالهای بعد را داریم.

وی در ادامه با اشاره به ثبت جهانی جشنواره گفت: ثبت جهانی شدن جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین ، افتخار بزرگی برای ایران و گلستان است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گلستان در پایان ضمن قدردانی از همه مسئولین استان که در بهتر و باشکوه تر برگزار شدن جشنواره هفتم کمک کرده بودند گفت: با شکوه برگزار شدن جشنواره و رضایتمندی از بازدید کنندگان و غرفه داران و گروه های هنری از جشنواره، مرهون تلاش و همکاری ارزشمند همه مسئولین و ادارات و نهادهای استان در زمینه های مختلف بوده است./گلستان ما