فشار چین به آمریکا برای لغو تحریم های ایران

زرین نامه: مقامات پکن ‌به دولت‌آمریکا فشار آورده است تا تحریم‌ها علیه ۵ شرکت چینی که در رابطه با فعالیت‌های ماهواره ای و فن آوری‌های دفاعی با ایران همکاری می‌کنند را لغو کند.

به گزارش زرین نامه به نقل از پایگاه تحلیلی خبری فری بیکان؛‌ دولت چین به مقامات واشنگتن فشار آورده است تا تحریم‌ها علیه ۵ شرکت چینی که در رابطه با فعالیت های ماهواره ای و فن آوری های دفاعی با ایران همکاری می کنند را لغو کند.

درخواست لغو تحریم‌ها علیه این ۵ شرکت از سوی وزیر تجارت چین در جلسه ای که برای آمادگی نشست کمیسون مشترک تجارت و بازرگانی این آمریکا و چین برگزار شد اعلام شده است. این نشست قرار است در ماه نوامبر یا دسامبر سال جاری میلادی(آبان و یا آذرماه) برگزار شود.

چین همچنین خواسته است آمریکا کنترل خود بر صادرات تجهیزات با قابلیت استفاده دوگانه علمی و نظامی در حوزه دفاعی و فضایی را لغو کند. درخواست چین شامل برخی شرکت ها از جمله شرکت "پلی تکنولوژی"، "نورینکو"، "کانلان بانک" و کمپانی "چوهای چنرونگ" می شود.

مقامات پکن اعلام کرده‌اند رفع تحریم ها از این ۵ شرکت به عنوان بخشی از خواسته‌های پنجمین دور گفتگوهای استراتژیک و اقتصادی چین و آمریکا که در مهرماه امسال در واشنگتن برگزار شد محسوب می شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه