همایش منادیان عاشورایی در علی آباد کتول برگزار شد

زرین نامه: در آستانه ورود به ماه محرم، همایش منادیان عاشورایی و روز بسیج قشر مداحان با حضور مداحان و شاعران اهل بیت سراسر استان در آستان مبارک امام زاده عبدالله معصوم آباد فندرسک با میزبانی شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه، مسئول روابط عمومی نماینده ولی فقیه در سپاه نینوای گلستان گفت: برای امام حسین (ع) از زمان خلقت بشر همه مخلوقات و پیامبران  عزاداری کرده اند و تا روز قیامت نیز ادامه دارد؛ چون فهمیده اند که در امتداد این عالم امام حسین (ع) باید حکومت کند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری به مداحان و برپاکنندگان مراسمات امام حسین (ع) توصیه کرد: در عزاداری ها به صاحب عزا توجه کنند و بدانند که این مراسمات از امام حسین و اهل بیت است و ایشان مهمانان خود را دعوت می کنند و کسی نباید در مورد کسی که در این مراسم ها شرکت کرده ولی در بیرون ظاهر خوبی ندارد قضاوت کنیم.

وی ادامه داد: شما به عنوان برپا کننده هیئت های امام حسین (ع)، باید به هدف ایشان از قیام آگاه بوده و چیزی را که واقعا ایشان می خواهند در این مراسم ها اجرا کنید.

حجت الاسلام اکبری افزود: مداح سردار شور و عاطفه و کانون احساس و توجه در مراسم های مذهبی است، بنابراین باید در انتقال و القای درست مطالب و محتوا در مداحی هایش توجه کند زیرا ایجاد بصیرت و روشنگری بر عهده مداح است.

وی در پایان گفت: ما باید واقعه ی عاشورا را حادثه ای پیروز و تهاجمی معرفی کنیم، زیرا امام حسین برای احیای دستورات دین با اقتدار و مظلومانه رفت. اهداف امام حسین برای مقابله با دین ستیزان تهاجمی بوده و تا ابد نیز برپا خواهد بود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه