گلستان میزبان نمایشگاه کتاب می‎شود

استان گلستان به زودی میزبان نمایشگاه کتاب می‎شود.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما ، غلامرضا منتظری صبح امروز در جمع مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: دو تاریخ پیشنهادی برای نمایشگاه کتاب یکی 20 آذر و دیگری در 15 دی‎ ماه سال‎ جاری پیش‎بینی شده است که علت این تعلل به خاطر بحث مکان برگزاری نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: اگر مسئله تداخل برنامه در محل دائمی نمایشگاه برطرف شود در آذر ماه میزبان نمایشگاه کتاب خواهیم بود و اگر مشکل تداخل برنامه‎ها حل نشود نمایشگاه کتاب در محل مصلای گرگان برگزار خواهد شد. وی در ادامه اشاره کرد هفته آینده زمان برگزاری نمایشگاه کتاب حتما اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های بسیار چشمگیر در حوزه فضای مطالعه و فرهنگی در دولت‎های نهم و دهم گفت : 27 باب کتابخانه جدید به مجموع کتابخانه‎ها در گلستان اضافه شد که با افتتاح کتابخانه مرکزی این رقم به 28 کتابخانه خواهد رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز داشت: 12 مجتمع فرهنگی هنری در شهرهای گلستان در دست احداث است که جزو کتابخانه‎های رسمی و دولتی هستند.

وی افزود : سال گذشته 30 کتابخانه مشارکتی در گلستان ساخته شد و در صورتی که بخش خصوصی و خیرین کتابخانه‎ساز را به این مجموعه اضافه کنیم روند صعودی در این زمینه را شاهد خواهیم بود.

منتظری در خصوص حوزه کتابخوانی و کتابخانه گفت : برای اینکه به افق پیش‎بینی شده برسیم تا به حال اتفاقات خوبی افتاده اما نباید در این راستا جزیره‎ای عمل کرد چرا که رسیدن به افق 1404 نیازمند عزم ملی است.