استان گلستان؛ چشم انداز جدید با استاندار جدید!

زرین نامه: با انتخاب استاندار جدید و معارفه وی و آغاز رسمی فعالیت دولت تدبیر و امید در استان گلستان چشم انداز جدیدی در استان گشوده شده تا موجب تحول استان در عرصه های مختلف شود.

به گزارش زرین نامه؛ گلستان با نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت در شمال کشور منطقه ای بکر و حاصلخیز است که نزدیک به 72 نوع محصول در آن تولید شده و دارای 4 اقلیم صحرا، دریا، جنگل و دشت است. این منطقه که منطقه نمونه گردشگری نیز محسوب می شود با تعدد بی شمار اقوام مختلف یکی از مناطق حساس کشور به شمار می رود که متاسفانه در روند معادلات کشوری به دلیل برخی ضعف های ساختاری و مدیریتی نتوانسته جایی باز کند.

یکی از ایراداتی که همواره در عدم رشد استان گلستان ذکر می شد عدم انتصاب استاندار بومی است که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این سیاست اعمال شد و با همکاری نمایندگان استان و نماینده ولی فیقه در استان گلستان، هفته قبل هیئت دولت به ریاست حسین روحانی، رئیس جمهور، حسن صادقلو را به عنوان هفتمین استاندار گلستان معرفی کرد، صادقلویی که دارای تجارب مدیریتی در سطح کشوری بوده و از نیروهای معتدل سیاسی استان و کشور است.

عصر دیروز مراسم معارفه استاندار جدید استان در غیاب استاندار قبلی یعنی مهندس قناعت که در سفر معنوی حج بسر می برد برگزار شد. قناعت دلیل عدم حضور خود در مراسم تودیع و معارفه را بر زمین نماندن کارهای استان تا زمان برگشت از حج عنوان کرد که این جای تقدیر و تشکر از استاندار سابق دارد.

اما این پایان کار نیست بلکه آغاز ماجرایی است که دکتر صادقلو باید از این به بعد در جهت توسعه و پیشرفت استان در همه زمینه ها در طول 4 سال پیش رو گام بردارد. دکتر صادقلو با استان گلستان نا آشنا نیست و بواسطه بومی بودن نقاط ضعف و قوت گلستان را بخوبی می شناسد، او تاکید خود را بر تذکرات آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان و دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور گذاشت و اعلام کرده در جهت توسعه کشاورزی و صنعت، گردشگری و تقویت زیرساخت های استان توجه ویژه ای دارد.

صادقلو تذکر دکتر روحانی رئیس جمهور در مورد قومیت ها را خط قرمز تلقی کرده و اذعان دارد که باید امروز اتحاد در استان گلستان تقویت شود و همه مردمی که در استان هستند در برابر قانون و امتیازات مساوی هستند.

آیا صادقلو به تنهایی باید استان را اداره کند؟

دکتر رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال گفت: اگر قرار است استان متحول شود باید همه در کنار هم گلستان را توسعه دهند.

وزیر کشور استاندار را محور همگرایی در استان و نماینده ولی فقیه را پدر این محور می داند و معتقد است در گرو این همدلی است که استان گلستان به آن جایگاهی که استحقاقش را دارد، می رسد.

رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول که در انتخاب صادقلو نقش داشته است، در این باره به خبرنگار شبستان گفت: "صادقلو فردی با تجربه است و می تواند گره گشای مشکلات استان باشد".

وی آینده استان را با این انتخاب دانست و افزود: "استان گلستان در حوزه های کشاورزی، صنعت و مسائل استانی مشکل دارد و امیدواریم استاندار گلستان این موارد را آسیب شناسی کرده و با کمک نخبگان و اندیشمندان و با برنامه ریزی و برنامه محوری آنها را به سرانجام برساند".

همه باید به دولت در اجرای امور کمک کنیم

سلیمان عباسی، نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی و دبیر مجمع نمایندگان استان درباره چشم انداز استان گفت: "متاسفانه استان گلستان نتوانسته شخصیت های کشوری تاثیرگذاری داشته باشد و از این بابت رنج می برد. به هر حال ما باید به دولت کمک کنیم و همانطور که مقام معظم رهبری نیز اشاره داشته دولت برخاسته از مردم است و همه ما نمایندگان وظیفه داریم به آن کمک کنیم.

عباسی در مورد انتخاب صادقلو به عنوان استاندار و میزان موفقیت وی در استان گفت: " گلستان ظرفیت بسیار خوبی دارد و اگر ما برای استان برنامه داشته باشیم و از این ظرفیت انسانی مناسب مدیران ارزشی و ارزشمند را انتخاب کنبم و نقشه راه برای توسعه داشته باشیم، استان گلستان شکوفا خواهد شد و آنچه که حق استان است، ادا می شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان ادامه داد: " امروزه مردم دنبال این هستند که وضعیت معیشتی و اشتغال آنها چه می شود. حتما باید به سمت تولید ثروت و اشتغال و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی حرکت کنیم و بجای پرداختن به حاشیه باید تمام فکر و ذکرمان را برای توسعه استان بکار گیریم".

استان گلستان به دولت تدبیر و امید روحانی رای بالایی داده و بخصوص اهل سنت با مشارکت 86 درصدی نشان دادند که به برنامه های دولت روحانی اعتماد دارند. روحانی نیز در اولین تذکر خود به صادقلو گفته که توجه به قومیت ها اولویت من در استان گلستان است و باید ترکمن، بلوچ و سیستانی و ترک و فارس همه در برخورداری از شانس های موجود در استان برابر باشند.

مردم استان گلستان اینک چشمشان به دولت تدبیر و امید دوخته شده که چه برنامه هایی برای پیشرفت و توسعه استان دارد. گلستان استانی است که رنگ سبز بخاطر جنگل های زیبای هیرکانی بر روی آن پاشیده شده اما در باطن مناطق محروم و خانواده هایی با بنیه اقتصادی ضعیف زیادی دارد که باید به آنها توجه ویژه ای بشود.

در کنار آن توجه به اشتغال و تولید ثروت از طریق توسعه صنعت گردشگری، کشاورزی، پتروشیمی و دیگر ظرفیت های استان باید صورت بگیرد و اینها فقط در حوزه دولت نیست و هامنطور که دکتر صادقلو استاندار جدید گفته" من فقط بخشی از کار هستم و بخشی دیگر مردم هستند و باید رابطه ما دوطرفه باشد و مردم هم کار و تلاش کنند تا استان متحول شود".

فداکاری و همدلی موجب پیشرفت استان می شود

محمد جواد نظری مهر، نماینده کردکوی، ترکمن و بندرگزدر مجلس درباره ظرفیت های استان گلستان تصریح کرد: اگر در برخی موارد گذشت و فداکاری و همدلی باشد بسیاری از کارها پیش می رود لذا این خلا باید پر بشود.

نظری مهر، صادقلو را برای گلستان موثر خواند و گفت: استان باید از این پتانسیل بومی بیشترین استفاده را بکند چرا که قلب صادقلو برای استانش می تپد و همه باید در این مسیر دوطرفه استان گلستان را در قامت نامش بسازیم.

صادقلو دیروز معرفی شد و از امروز نیز در استانداری گلستان حضور یافت تا کارش را آغاز کند. کاری که سخت است و استان مشکلات زیادی را پیش رو دارد و شاید اولین کار صادقلو انتخاب مدیران کارآمد بدون هیچ گرایش سیاسی شدید و در خدمت مردم باشد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه