زنگ مبارزه با بیماری سل در علی آباد کتول به صدا در آمد+تصاویر

زرین نامه: به مناسبت روز جهانی سل زنگ مبارزه با بیماری سل همراه با مراسم خاصی در دبیرستان پسرانه ی شاهد علی آباد کتول به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان علی آباد کتول گفت: بیماری سل یک مشکل عمده برای سلامتی جامعه در سراسر دنیا بخصوص در کشورهای درحال توسعه است که به دلیل تازگی این مشکل، سازمان بهداشت جهانی بیماری سل را یک اورژانس اعلام کرده است.

دکتر مرضیه خالقی اظهار داشت: بیماری سل از یک عفونت باکتریایی مسری حاد یا مزمن ایجاد می شود که بطور اولیه ریه ها را در گیر میکند ولی ممکن است به سایر اعضا نیز گسترش یابد.

خالقی سرفه ی پایدار به مدت دوهفته یا بیشترهمراه با خلط، کاهش وزن، کاهش اشتها، بی حالی، تعریق شبانه، خستگی زودرس و ضعف عمومی را از جمله علایم بیماری سل عنوان کرد و افزود: بیماری سل قابل درمان اما تشخیص زودرس این بیماری نقش عمده ای در شناسایی ودرمان آن دارد.

در ادامه حسيني معاون پرورشي مديريت آموزش و پرورش شهرستان علی آبادکتول با اشاره به روز عرفه بیان داشت: امام حسین (ع) در دعاي كه به كالبد شكافي و اهميت اعضاء بدن انسان پرداخته است.

خانم حيدري مدير مجتمع آموزش استثنايي شهيد گوكلاني به مناسبت روز جهاني نابينايان ضمن گرامیداشت این روز در خصوص اهمیت توجه به توانایی های روشندلان تاکید کرد.

به گزارش زرین نامه؛ در پایان به دانش آموز روشندل سروش شكي هديه اي به رسم یادبود اهدا شد.

DSC01124_1.JPG - 34.34 کیلو بایت

DSC01128_1.JPG - 30.67 کیلو بایت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه