افتتاح اولین مرکز C.O.E روستایی محمدآبادکتول+تصاویر

زرین نامه: اولین مرکز پاسخگویی اضطراری (EOC) روستایی علی آباد کتول در روستای محمدآباد این شهرستان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ سازماندهی یك مركز منسجم كنترل و هماهنگی عملیات تحت عنوان E.O.C شناخته شده است که اهداف ذیل را دنبال می کند:

*جمع آوری اطلاعات در خصوص شناسایی انواع مخاطرات و سوانح احتمالی قابل وقوع در منطقه و گستره ی جغرافیایی تحت پوشش.

*ارزیابی مخاطرات محتمل و برآورد میزان خسارات، تلفات و سطوح آسیب پذیری.

* شناسایی و ارزیابی نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت ها با توجه به شرایط خاص جغرافیایی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی منطقه و یا گستره ی تحت پوشش با استفاده از نرم افزارهای نوین مبتنی بر سامانه اطلاعات جغرافیاییGIS

* برنامه ریزی و اجرای طرح هایی با هدف كاهش سطح آسیب پذیری در نقاط پر مخاطره و كنترل تهدید های موجود با تكیه بر نقاط قوت و فرصت های موجود.

* برنامه ریزی، طراحی و اجرای مانورهای مختلف با هدف ارتقای سطوح آمادگی و افزایش توان مواجهه ی سازمان ها و نهادهای دست اندركار و به دنبال آن شناسایی نقاط ضعف و تلاش در جهت تقویت و ارتقائ توانمندی ها.

* ایجاد ساختارهای ارتباطی منسجم و سریع جهت اطلاع رسانی به موقع سوانح و حوادث و فراخوانی مسئولین، تصمیم گیران و نیروهای ستادی و عملیاتی مورد نیاز.

* ایجاد ساختارها و سامانه اطلاع رسانی عمومی به منظور اعلان هشدار عمومی و سراسری حین و پیش از وقوع سوانح و حوادث مختلف با هدف كاهش تلفات و خسارات و برقراری ارتباط مستقیم و مستمر با رسانه های گروهی به منظور تحقق این هدف.

* هماهنگی جهت اعزام گروه های ارزیاب پیشرو به مناطق سانحه دیده در اسرع وقت و دریافت اطلاعات كارشناسی شده از سوی این گروه ها در خصوص میزان خسارات، تلفات و وسعت آسیب ها و نیازهای امدادی منطقه آسیب دیده.

* پردازش اطلاعات واصله از گرو ه های امدادی پیشرو و ارزیاب و دسته بندی آنها جهت ارائه به مدیران و مسئولین ذیربط به منظور اخذ تصمیم در خصوص چگونگی اجرای برنامه های عملیاتی و اجرایی و در نتیجه ارتقای بهره وری و كارآیی.

* برقراری و حفظ ارتباط موثر، كارآمد و پایدار به كمك ابزارهای نوین ارتباطی جهت تبادل پیام های صوتی، تصویری و دیتا و كنترل، هدایت و فرماندهی نیروهای مستقر در مناطق عملیاتی.

*پشتیبانی از نیروهای عملیاتی حاضر در منطقه در ابعاد اطلاعاتی، تجهیزاتی، ارتباطی و نیروی انسانی مورد نیاز.

* مستند سازی فعالیت ها و ارزیابی عملكرد اجزای مختلف سامانه با هدف شناسایی نقاط ضعف و نقایص موجود پس از خاتمه وضعیت بحرانی و تلاش در جهت ارتقائ توانمندی ها و برطرف نمود نواقص و مشكلات در فعالیت های آتی.

* تدوین و تهیه گزارشات عملكردی و آماری از فعالیت های انجام گرفته و ارائه اطلاعات جمع بندی شده به مدیران ارشد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه