کاهش 18 درجه‎ای دما در گلستان / احتمال بارش برف در ارتفاعات گلستان

زرین نامه: مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: براساس اخطاریه هواشناسی کشور و استان از یکشنبه هفته آینده دمای هوا بین 15 تا 18 درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس؛ قاسم سمیعی اظهار داشت: طبق گزارش دریافتی، با نفوذ امواج سامانه بارشی و سرد طی این مدت، افزایش ابر، بارش باران و ریزش برف در نواحی کوهستانی در گلستان محتمل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت جوی، تبعاتی چون وزش شدید باد و طوفانی شدن دریا را نیز در پی خواهد داشت.

احتمال بارش برف در ارتفاعات گلستان

سمیعی تصریح کرد: این سامانه ناپایدار تا روز دوشنبه 29 مهرماه در استان گلستان فعال خواهد بود و سپس استان به تدریج، آسمانی صاف تا قسمتی ابری را تجربه خواهد کرد.

وی یادآور شد: طی این مدت به علت ریزش برف در ارتفاعات و وقوع یخبندان و مه، اختلال در تردد جاده‎ای معابر کوهستانی استان، دور از انتظار نیست.

آماده باش به تمامی دستگاه‎های عملیاتی، فرمانداری‎ها و شهرداری‎ها

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به آمادگی دستگاه‎های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی افزود: طی اخطاریه‎ای به تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان از جمله شهرداری‎ها و فرمانداری‎ها ابلاغ شد تا از آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث احتمالی برخوردار باشند.

رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان گلستانی با توجه به سرمای زودهنگام

سمیعی ادامه داد: هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‎های اجرایی و امدادی استان جریان دارد و انتظار می رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود. ‌

وی با اشاره به شروع فصل سرما در گلستان افزود:به‎ نظر می‎رسد با توجه به تغییرات جوی پیش‎رو احتمالا امسال سرما نسبت به سال گذشته زودتر در گلستان شروع شود.

شروع سرمای زودهنگام در گلستان

سمیعی ابراز امیدواری کرد: مردم استان با توجه به سرمای زودهنگام، مسایل ایمنی شخصی و محیطی را بیشتر رعایت کنند.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه