9 هزار و 957 واحد ساختمانی کم دوام و بی دوام روستایی در علی آبادکتول

IMG_3677_1.JPG - 29.92 کیلو بایتزرین نامه: رییس بنیاد مسکن شهرستان علی آباد کتول از تعداد 8 هزار و 656 واحد کم دوام و یک هزار و 301 واحد بی دوام در روستاهای این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ علی باباکردی رییس بنیاد مسکن شهرستان علی آباد کتول در کارگاه آموزشی مدیریت بحران روستایی و لزوم تشکیل تیم های امداد و نجات در روستاها بیان داشت: کشور ایران یکی از کشورهای حادثه خیز و در یک دهه ی گذشته 4 زلزله ی مهیب در نقاط مختلف آناتفاق افتاده است.

وی با اشاره به آمار سرشماری سال 85 اعلام کرد: 79 درصد ساختمان های روستاها در شهرستان علی آباد کتول کم دوام و بی دوام هستند.

باباکردی افزود: از تعداد 12 هزار و 580 واحد ساختمانی در روستاها، تعداد 2 هزار و 606 واحد مقاوم، 8 هزار و 656 واحد کم دوام و یک هزار و 301 واحد بی دوام هستند.

وی آمار و اطلاعات ناشی از خسارات زلزله در کشور را زنگ خطر دانسته، با اشاره به افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها تاکید کرد: باید با رعایت اصول مقام سازی ساختمان ها و افزایش نظارت شوراها و دهیاران در روستاها، با ساخت و سازهای غیر مجاز مقابله شود.

شوراها و دهیاران خط مقدم مدیریت بحران روستاها

بخشدار مرکزی شهرستان علی آباد کتول نیز در این کارگاه آموزشی گفت: شوراها و دهیاران خط مقدم مدیریت بحران در روستاها هستند که باید با تشکیل تیم های امداد و نجات جهت مقابله با خطرات و کاهش اثرات بلایای طبیعی برنامه ریزی کنند.

اسماعیل غیجی در گارگاه آموزشی  بیان داشت: سالانه طرح های زیادی در روستاها نظیر طرح تشکیل تیم های امداد و نجات، طرح خروج دام از جنگل و مقاوم سازی ساختمان های روستایی اجرا می شود که شرکت در این طرح ها موجب کاهش آسیب ها به روستاییان است.

IMG_3677_1.JPG - 29.92 کیلو بایت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه