برنامه‎های دهه ولایت به سمت کارهای محتوایی سوق پیدا می‎کند

زرین نامه: دبیر بنیاد بین‎المللی غدیر استان گلستان بر ضرورت برنامه‎های دهه ولایت به سمت کارهای محتوایی تاکید کرد.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‎الاسلام سیدمحسن طاهری پیش از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: آذین‎بندی و برپایی جشن برای اهل‎بیت(ع) خوب است، اما مهمتر از آن محتوابخشی به برنامه‎هاست چراکه بزرگداشت این اعیاد جزو شعائر دینی و الهی است، لذا تعمیق باورهای دینی باید جزو اهداف اصلی قرار بگیرد.

نظام اسلامی شعاعی از پرتوی ولایت و امامت اهل بیت(ع) است

وی با بیان اینکه امامت و ولایت شاخص‎ترین اعتقاد شیعیان است، تصریح کرد: نظام اسلامی یک نظام ولایی و شعاعی از پرتو ولایت و امامت اهل بیت(ع) است.

دبیر بنیاد بین‎المللی غدیر گلستان یادآور شد: مردم ما اگر قبل از انقلاب به دنبال خواست امام راحل حرکت کردند و بعد از ایشان به فرامین امام خامنه‎ای لبیک می‎گویند، به دلیل این است که ولایت فقیه را نائب امام عصر(عج) می‎دانند.

طاهری خاطرنشان کرد: اکنون پس از گذشت 34 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برای دوست و دشمن ثابت شده است که این نظام از استحکام بالایی برخوردار است و می‎تواند الگویی برای مسلمانان جهان باشد.

وی گفت: در کشورهایی که بیداری اسلامی تحقق پیدا کرده، خلاء جایگاه ولایت فقیه و مشکلاتی که این کشورها با آن دست و پنجه نرم می‎کنند کاملا محسوس است، بنابراین باید نعمت ولایت را که به مردم این انقلاب ارزانی شده بدانیم و در عمل شکرگزار باشیم.

گلستان می‎تواند الگوی وحدت جهان اسلام باشد

دبیر بنیاد بین‎المللی غدیر گلستان اظهار داشت: گلستان یکی از استان‎هایی است که شیعه و سنی در آن حضور پررنگی دارند و یک همزیستی کاملا مسالمت‎آمیز بین برادران و خواهران شیعه و سنی برقرار است و گلستان در این زمینه الگویی برای سایر استان‎ها و حتی جهان اسلام محسوب می‎شود.

طاهری با تاکید بر اینکه وحدت یکی از نیازهای مبرم و اساسی جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: وحدت سبب پیروزی می‎شود، لذا باید این عامل تاثیرگذار را حفظ و تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع اهل‎بیت نه تنها عامل تفرقه نیست و می‎تواند عامل وحدت باشد، خاطرنشان کرد: اهل سنت به اهل بیت(ع) به عنوان اینکه خاندان پیامبر(ص) هستند عشق می‎ورزند، علمای اهل سنت نیز واقعه غدیر را قبول دارند و آن را یکی از فضائل امیرالمومنین(ع) می‎دانند و در مراسمات این روز حضور پیدا می‎کنند که اینها عاملی برای وحدت است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه