اجلاس پیرغلامان حسینی به توسعه معنوی استان کمک می کند

زرین نامه: رئیس ستاد اجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان گلستان گفت: برگزاری یازدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی به توسعه معنوی استان و ایجاد نشاط حسینی در بین مردم در آستانه ماه محرم کمک خواهد کرد.

به گزارش زرین نامه؛ سید مهدی کیاالحسینی، رئیس ستاد اجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان گلستان، صبح امروز (28 مهر) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان کرد: هر چه به محرم نزدیکتر می شویم، شور و نشاط حسینی بر مردم حاکم می شود و دل ها ناخودآگاه به سمت کربلای معلی و قیام عاشورا متوجه می شود.

وی افزود: امسال با توجه به برگزاری یازدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در گرگان، مردم استان خیلی زودتر به استقبال ماه حسین(ع) می روند و در هفته آخر ماه ذی الحجه همزمان با هشتم و نهم آبان ماه اجتماع باشکوهی را در گرگان برگزار خواهند کرد.

کیاالحسینی، با اشاره به اینکه هیئت رزمندگان اسلام بر اساس ضرورت های حفظ دستاوردهای معنوی دفاع مقدس که برگرفته از عاشورا بود شکل گرفت، اظهارداشت: همه به چشم خود دیدند که رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس از انگیزه دینی برگرفته از قیام اباعبدالله الحسین (ع) الگو گرفتند و همین الگوی مقاومت باعث شده امروز کشور ما به یک عنصر تاثیرگذار منطقه ای و جهانی تبدیل شود.

رئیس ستاد اجرایی هیئت رزمندگان اسلام استان گلستان خاطرنشان کرد: این هیئت دوشادوش سایر هیئات مذهبی و متولیان فرهنگی استان در روزهای (8 و 9 آبان) سال جاری که یازدهمین اجلاس پیرغلامان حسنی در گرگان برگزار می شود همکاری دارد و قرار است در روز افتتاحیه همراه با هیئات دانشجویی و دانش آموزی حضور داشته باشد.

کیاالحسینی تصریح کرد: قطعا این همایش به توسعه فکری و معنوی مردم استان کمک خواهد کرد چرا که این فرهنگ بارها در طول انقلاب اسلامی به کمک ما آمده و این اجلاس نیز بواسطه مهمانان داخلی و خارجی و برنامه های متنوعی که دارد می تواند بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ عاشورا باشد./شبستان