رقابت 2300 نفر در سی‌ و ‌پنجمین مرحله مسابقات قرآنی گرگان

زرین نامه: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از آغاز رقابت 2 هزار و 305 شرکت‎کننده در سی و پنجمین مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی گرگان خبر داد.

به گزارش زرین نامه، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و پنجمین مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: متسابقین در پنجمین دوره اذان، چهارمین دوره مسابقه ابتهال و هفدهمین دوره مسابقات همخوانی در مدت شش روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: در بخش مسابقات شهرستانی تفاوت عمده‎ای که با سنوات گذشته داشته افزایش کمیت و حضور چشمگیر شرکت‎کنندگان در همه رشته‎ها اعم اذان، ابتهال، همخوانی، ترتیل، قرائت و مفاهیم بوده است که در بخش خواهران مسابقه اذان و ابتهال وجود ندارد.

تفاهم‎نامه اوقاف استان با سپاه نینوا گلستان در برگزاری مسابقات قرآنی

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان خاطر نشان کرد: در بخش خواهران در مقطع سنی زیر 16 سال "شکوفه‎ها" 295 نفر و در مقطع بزرگسال 782 نفر شرکت دارند.

سلیمانی‎فرد ابراز داشت: برادران نیز در رشته‎های شش‎گانه قرآنی در مقطع سنی زیر 16 سال "شکوفه‎ها" 141 نفر و در بخش بزرگسال یک‎هزار و 87 نفر به رقابت می‎پردازند.

وی اضافه کرد: طبق هماهنگی که با ارگان‎های فرهنگی ایجاد شده علاوه بر آمار مذکور در مرحله مقدماتی شهرستانی، اداره اوقاف و امور خیریه تفاهم‎نامه‎ای با سپاه نینوا استان منعقد کرده که بر اساس آن پایگاه‎های بسیج مقاومت به آمار این مجموعه اضافه خواهند شد.

آمار متسابقین قرآنی در گرگان به 7000 نفر می‌رسد

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان متذکر شد: پیش‎بینی می‎شود آمار متسابقین قرآنی در شهرستان گرگان به 7 هزار نفر برسد.

سلیمانی‎فرد خاطر نشان کرد: سی و پنجمین مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی در شهرهای گرگان، کردکوی، آق‎قلا، بندرترکمن و گمیشان در حال برگزاری است.

وی افزود: سه نفر اول این دوره از مسابقات در هر رشته در اختتامیه‎ای که بعد از دهه محرم با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‎شود تقدیر خواهند شد.

هدف مسابقات قرآنی تعمق‎بخشی بصیرت در جامعه است

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان با بیان اینکه نفرات اول هر رشته به مسابقات استانی راه پیدا می‎کنند اظهار داشت: بعد از برگزاری دوره استانی نیز نفرات برتر به مراحل کشوری راه می‎یابند.

سلیمانی‎فرد هدف از برگزاری این مسابقات را لبیک به فرامین مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: سعی داریم فضای جامعه را بیش از پیش قرآنی کرده و این بصیرت در جامعه ترویج و تعمیق پیدا کند و در سایه اخلاق قرآنی، جامعه را برای ظهور حضرت حجت (عج) مهیا سازیم./فارس