اخلاق از ضروریات و نیازمندی های روح انسان هاست

{jcomments on}زرین نامه: معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) علی آباد بر پیگیری مسائل اخلاقی از سوی طلاب تاکید و در توصیه ای به آنان تصریح کرد: طلاب باید اخلاق را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند، چراکه اخلاق از ضروریات و نیازمندی های روح ما انسان هاست.

به گزارش زرین نامه، حجت الاسلام محمد بختیاری ظهر یکشنبه در نشستی با طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع)    علی آباد پیرامون بحث اخلاق افزود: شرح حال و کلمات و سفارشات شخصیت هایی همچون آیت‌الله بهاءالدین،        آیت‌الله بهجت و بزرگانی که در مسائل اخلاقی و عرفانی زحمت های بسیاری کشیده اند، برای همه، خصوصا حوزویان بسیار کارگشا و ضروری بوده و باید راه و روش آنان را مد نظر و الگویی برای کارکردهای خود قرار دهیم؛ چراکه اگر این بزرگان الگوی ما شوند، حوزه مسیر صحیح را پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به سفارشی از مرحوم آیت الله العظمی بهجت، اظهار داشت: بهجت عارفان در سفارشی کرارا به طلاب    می فرمودند که روزانه یک صفحه از کتاب شریف معراج السعاده مرحوم نراقی را مطالعه و در حد توان به آن عمل کنید.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به مسائل اخلاقی و حضور در این جلسات گفت: یکی از موضوعاتی که باید توجه زیادی به آن شود، مسئله تهذیب و تزکیه است که اساس بعثت پیامبر اعظم(ص) نیز همین مسئله بوده است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) علی آباد در ادامه افزود: پیامبر(ص) در حدیثی معروف می‌فرماید: «انَّما بُعِثتُ لِاُتَمِّمَ مَکارِمَ الاَخلاق» از این فرمایش که به صورت انحصاری علت بعثتشان را به اتمام رساندن کرامت های اخلاقی نام می برند، معلوم می‌شود که هدف تمام پیامبران الهی اخلاق و تزکیه بوده و نبی مکرم اسلام(ص) به پیامبرd مبعوث شده تا آن را به اتمام رسانده و کامل کنند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه