تعزیه خوانی "عصر عاشورا" اجرا می شود

زرین نامه: تعزیه خوانی عصر عاشورا توسط جوانان علی آباد کتول در محرم سال جاری اجرا می شود.

علی مظفری کارگردان گروه تعزیه خوانی عصر عاشورا در گفتکوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه گفت: تعزیه خوانی "عصر عاشورا" با فعالیت بیش از 60 نفر از کودکان و نوجوانان شهرستان علی آباد کتول در حال آماده سازی است.

وی با اشاره به اینکه این تعزیه از 6 ماه گذشته برای اجرا در 8 پرده آماده سازی شده است، اظهار کرد: این برنامه با همکاری اهالی مسجد امام حسن عسگری (ع)و مسجد امام حسین (ع) خارکلاته، محله ی جنگلده و باشگاه اسب سواری شهرستان اجرا خواهد شد.

مظفری سبک این تعزیه را برگرفته از تعزیه خوانی جوانان اریسمان نطنز اصفهان اعلام کرد و افزود: این کار به شیوه ای جدید متفاوت تر از سبک های برگزاری مراسمات قدیمی است که به روایت نزدیکی از واقعه عاشورا می پردازد.

وی تشریح کرد: مناجات با امام زمان(عج)، بازخوانی روضه های مربوط به واقعه عاشورا و مصور سازی حرکت کاروان حسینی در دشت کربلا از برنامه های تدوین شده گروه اجرایی تعزیه عصر عاشورا خواهد بود.

مظفری در ادامه سخنان خویش در گفتگو با خبرنگار ما از مشاوره با متخصصان دینی در تنظیم و اماده سازی تعزیه خوانی خبر داد و تصریح کرد: امسال با اتحاد و همکاری نوجوان و جوانان هیئت های مذهبی سطح شهر مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را باشکوه تر از سال های گذشته برگزار می کنیم.

مدیر اجرایی تعزیه خوانی عصر عاشورا در پایان محل برگزاری این نمایش مذهبی را عصر روز یازدهم محرم در روستای خارکلاته اعلام کرد.
انتهای خبر/

برای دیدن گزارش تصویری از تمرینات گروه تعزیه خوانی اینجا کلیک کنید.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه