هر خانه یک کارخانه و هر ایرانی یک تولید کننده

زرین نامه: سردار بابائی فرمانده سپاه نینوا گلستان : در حال حاضر ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و راه های مقابله با جنگ اقتصادی و برون رفت از مشکلات اقتصادی ، اقتصاد مقاومتی است .

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما ، فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته بسیج در محل سالن جلسات سپاه نینوا گلستان برگزار شد با اشاره به اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت مهم کشور و بسیج گفت : راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی ، اقتصاد مقاومتی است .
سردار بابایی در ابتدای جلسه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج و تقارن مبارک آن با آغاز دهه اول محرم گفت : ذات بسیج با محرم در آ میخته شده و بسیجیان در واقع مردمانی هستند که اعتقاد دارند کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا .
وی در ادامه افزود : برنامه های امسال هفته بسیج رویکردهای مختلفی دارد که از آن می توان به داشتن حال و هوای حسینی و عاشورایی ، امر به معروف و نهی از منکر ، تبیین اقتصاد مقاومتی توسط بسیجیان فرهیخته ، گردهمایی بزرگ بسیجیان و هیئات مذهبی در روز عاشورا ، همایش امر به معروف و نهی از منکر و همایش بصیرت عاشورایی با حضور آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد ، همایش شیرخوارگان حسینی توسط هیئت رزمندگان اسلام استان گلستان هیئت پیروان عترت ، اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم ، دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان ، برگزاری 5 یادواره شهدای شهرستانی و محله ای ، برگزاری نمایشگاه کتاب در پایگاهها و محلات اشاره کرد .
بابایی در خصوص نقش بسیج و سپاه در تبیین اقتصاد مقاومتی افزود : در بحث اقتصاد مقاومتی 2000 نشست روشنگری و تبیینی داریم که توسط هادیان بسیج و فرهیختگان برای اقشار مختلفی چون دانش آموزان ، دانشجویان ، بازاریان ، مساجد و . . . اجرا می شود .
وی گفت : شعار امسال هفته بسیج با عنوان بسیج امتداد عاشورا نامگذاری شده و برنامه های هر روز از این هفته با نام یکی از شهدای کربلا اجرا خواهد شد .
ایشان در ادامه با اشاره به این مطلب که ما جنگ های فراوانی را پشت سر گذاشته اسم گفت : ما از ابتدای انقلاب تا به اینجا با شش روبرو شده ایم . در ابتدا ما با جنگ امنیتی (اقوام) روبرو شدیم و دشمن را شکست دادیم ، دشمن نیز وقتی متوجه شد نمیتواند از طریق نفاق و تفرقه کاری را به پیش ببرد وارد جنگ نظامی با ما شد که در واقع همان هشت سال دفاع مقدس و جانانه جوانان ما بود .

در ادامه شکست های بزرگ دشمن در دو جنگ قبل و آبرو ریزی آنها در ادامه دشمن به جنگ فرهنگی روی آورد که این جنگ همچنان ادامه دارد و ما نیز باید بسیار هوشیار و با دقت در این جنگ عمل کنیم .

چهارمین جنگ و راهکاری که دشمن به آن چنگ زد تا بتواند به انقلاب اسلامی ضربه بزند جنگ سیاسی بود که میتوان به سال 78 و حوادث آن سال اشاره کرد و ده سال پس از آن حوادث فتنه سال 1388 است که باز هم دشمن شکست خود را به سختی تجربه کرد .

از دیگر جنگ هایی که دشمن باز هم تجربه را در آن تجربه کرد جنگ علمی بود که با تلاشهای جوانان ما این جنگ نیز به پیروزی برای انقلاب تبدیل شد ، به طوری که طبق آمارها و اعترافات خود آنها ایران از لحاظ علمی در حال حاضر در بین 20 کشور اول جهان و در بعضی مباحث حتی جزء 10 کشور اول جهان است .

فرمانده سپاه نینوا گلستان در ادامه جنگ اقتصادی را به عنوان یکی دیگر از جنگ هایی نام برد که از ابتدای انقلاب وجود داشته و امروز به اوج خود رسیده است . دشمن از اوایل پیروزی انقلاب با تحریم کردن ایران در امور مختلف نظامی و اقتصادی وارد این جنگ شد و زمانی که پیشرفت ایران را با وجود تمام این تحریم ها و فشار ها دید تصمیم بر ان گرفت تا این فشار ها را به اوج خود برساند .

بابائی تنها راه مقابله با فشار ها و مشکلات اقتصادی را اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی دانست و افزود : رویکرد اقتصاد مقاومتی ساز و کاری است که برای مقابله با تحریم ها و برون رفت از مشکلات باید در دستور کار همه مردم قرار گیرد و میشود با تحقق شعار هر خانه یک کارخانه و هر ایرانی یک تولید کننده بر این مشکلات فائق آمد و بدون تردید میتوان در مدت زمان کوتاهی به کشوری شکست ناپذیر تبدیل شد .
سردار بابایی الزامات اقتصاد مقاومتی را فرامین و نکته های مقام معظم رهبری بیان نموده و این نکات را مهم و حیاتی بر شمرد و تاکید کرد و افزود : در کنار تمامی مسائل بیان شده ترویج فرهنگ و تلاش ، تعادل و مدیریت مصرف ، کاهش وابستگی به خارج از کشور از الزامات اجرای موفق اقتصاد مقاومتی است .
سردار بابایی در جواب سوال خبرنگاری که آیا فرهنگ بسیجی مشمول زمان می شود یا نه و آیا اینکه شاخص بسیجی فعلی با بسیجی اول انقلاب باید تغییر کند یا نه ، گفت : از ابتدای خلقت ارزشها امری ثابت بودند ولی شیوه هایی که حکومتهای مختلف برای رسیدن به آرمانهایشان استفاده می کنند متفاوت است . ارزشهایی چون صداقت ، سادگی ، صمیمیت همواره ثابت بوده و در اوایل انقلاب موجبات پیروزی ما در دفاع مقدس را فراهم آوردند . امروز هم تمامی مردم و بسیجیان باید به این ارزشها اقتدا کنند .
وی در مورد علت اینکه چرا با هر فعالیت با موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت در این استان برخی ها موضع گیری می کنند گفت : یکی از مهم ترین دلایل جولان دادن این افراد در گلستان اصحاب رسانه هستند که در این امر کوتاهی هایی داشته اند . اگر خبرنگاران به درستی و با پوشش وسیع دغدغه ها و مسائل جامعه را منقل کنند این افراد دیگر نمی توانند به این صورت مخالفت آشکار داشته و در بعضی مسائل حتی به دروغ پراکنی بپردازند . مشکل اینست که بسیجیان و خبرنگاران دلسوز نشسته اند و در مقابل این شایعه پراکنی ها سکوت میکنند و در امر شفاف سازی و انعکاس حقایق کمی کوتاهی به خرج میدهند .
وی در خصوص دروغ بزرگ تخریب 10 هکتاری جنگل ناهارخوران بخاطر ساخت پارک موزه دفاع مقدس گفت : مگر می شود در مملکت ده هکتار جنگل را به همین راحتی نابود کرد ؟ این دروغ بزرگ را باید دستگاهی که این دروغ ها به او بر می گردد پیگیری می کرده و دروغگو را به مراجع قضایی می کشاند تا با آنها برخورد قاطع صورت گیرد . این انتقاد بر مسئولین امر که این مسائل به آنها نسبت داده شده کاملا وارد است . من در نشتهای قبل نیز که با شما خبرنگاران عزیز داشتیم این موضوع را مطرح کردم که توقع داشتیم مسئولین در مقابل این دروغ پراکنی ها بهتر و قاطع تر برخورد میکردند .
بابایی فرمانده سپاه نینوا گلستان در خصوص تهدیدات اسراییل علیه ایران گفت : نیروهای نظامی ما در بهترین شرایط قرار دارند و تهدیدهای اسراییل بی پایه و بی اساس است . حضور پهپاد ایرانی بر فراز اراضی اشغالی و تصویربرداری از اماکن حساس رژیم صهیونیستی نشان از اقتدار و توانمندی فوق العاده ایران دارد . برگزاری رزمایش آسمان ولایت هم نمونه ای دیگر از آمادگی و اقتدار ما در منطقه است که پیام این رزمایش هم صلح و دوستی در منطقه و جواب دندان شکنی به آنهایی است که دندان طمع به جمهوری اسلامی ایران دارند .

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه