شجاعت رهبری جلوی تسلیم شدن خیلی ها را گرفت

زرین نامه: حجت الاسلام ابوترابی با تاکید بر این که مشکلات اقتصادی کشور با مذاکره با آمریکا حل نمی شود، تصریح کرد: شجاعت رهبر معظم انقلاب مانع از تسلیم شدن خیلی ها شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در اجتماع باشکوه راهپیمایی کنندگان یوم الله 13 آبان قم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تاکید بر این نکته که رمز پیروزی انقلاب اسلامی تکیه بر دو اصل حقیقت و واقعیت بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت فرهنگی، اعتقادی و سیاسی ، کمترین تکیه به سلاح و پشتوانه اقتصادی داشت و با تکیه بر خدا و رهبری امام خمینی(ره) و نیز همراهی توده های مردم توانست به ثمر بنشیند.

وی همچنین افزود: این مساله یکی از افتخارات ماست که نهضت و انقلاب اسلامی ملت ایران از همان آغاز ، دست در دست هیچ یک از قدرت های خارجی نداشت و بر اساس جهان بینی الهی و با تکیه بر مردم ، بر طاغوت و استکبار به پیروزی رسید.

ماه محرم یادآور پیروزی خون بر شمشیر است

ابوترابی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم ابراز داشت: ماه محرم یادآور پیروزی خون بر شمشیر است و مردم ما نیز با تاسی به آموزه های مکتب حسینی پشت سر مرجعیت دینی و سیاسی امام (ره) قرار گرفته و بر یزیدیان زمانه فائق آمدند.

وی با اشاره به این که بی گمان، حق پیروز نهایی و باطل شکست خوردنی و از بین رفتنی است، گفت: ممکن است در یک مقطع کوتاه شاهد پیروزی ظاهری جریان باطل باشیم اما همواره حق به خاطر استحکام علمی و مبتنی بودن بر واقعیت ها پیروز است کما این که در نیم قرن اخیر نیز این مساله بارها به اثبات رسیده است و ظالمان و مستکبران دیر یا زود ، از میان می روند.

نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در همین نیسانی در جهام قرن اخیر اگر خوب بنگریم مشاهده می کنیم که یک حرکت عظیم برپایه اصول اسلامی و انن شکل گرفته و در این میان انقلاب اسلامی ایران و به ویژه شهر مقدس قم، طلایه دار این جریان بوده است.

وی در ادامه گفت: این نیم قرن اخیر اگر به صورت علمی مورد بررسی قرار بگیرد شاهد یک حرکت بلنده مبتنی بر اصول اسلامی بودیم که بنیان گذار انقلاب اسلامی از شهر قم آن را شروع کرد.

ابوترابی در ادامه با اشاره به خاصیت و ماهیت واقعی آمریکا در دنیا ،گفت: آمریکا در هر کشوری که وارد شود آن کشور را به پادگان نظامی خود تبدیل می کند و این واقیعت آمریکا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و وابستگان غربی این کشور در مسیر دشمنی با پیشرفت هسته ای ایران اسلامی شکست خورده است ،افزود: در جریان هسته ای و در راه دستیابی دانشمندان ایرانی به دانش هسته ای تمامی کشورهای غربی با میدان داری رییس جمهور آمریکا وارد عرصه شدند که بگویند اجازه نمی دهیم که ملت ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای دست یابد . اما امروز شاهد آن هستیم که پیغام های مکرر برای انجام مذاکره می دهند و اعتراف می کنند که ما ایران هسته ای را پذیرفته ایم ،آیا این نشان دهنده تسلیم این کشور و متحدانش در برابر اراده و استواری مردم ایران در مسیر حق و حقیقت نیست.

در مذاکرات باید ضمن حفظ منافع ملی ، غرب را چالش کشید

نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی مذاکرات پیش رو را مورد توجه قرار داد و بیان داشت : در این مذاکرات باید از منافع ملی حفاظت شود و باید با به چالش کشیدن غرب منافع ملی خود را حفظ کنیم.

وی در خصوص دلایل موفقیت ایران در موضوع هسته ای، خاطر نشان کرد: امروز این آمریکا است که در برابر ایران هسته ای نرمش قهرمانه می کند و اگر عزم راسخ و اراده ی استوار، بصیرت سیاسی و شجاعت رهبر معظم انقلاب نبود ،تا کنون بسیاری از دست ها در برابر تحریم ها و فشارها بالا می رفت و امروز شاهد تسلیم بودن آمریکا نبودیم.

نماینده ای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیام 13 آبان را عزت و عظمت خواند و گفت: پیام ملت ایران این است که مبادا در برابر غول پوشالی آمریکا سست شویم و همچنین پیام نیروهای مسلح که امروز نماد اقتدار نظامی در منطقه هستند نیز این است که امروز اقتدار نظامی ایران اسلامی در منطقه ای که در قرق سرویس های جاسوسی آمریکا است، در سایه ای تکیه بر توانایی های و ظرفیت های ملی است.

امروز تنها نقطه ضعف کشور مباحث اقتصادی

وی با بیان اینکه امروز تنها نقطه ضعف کشور مباحث اقتصادی است، گفت: امروز رابطه با آمریکا قطعا مشکلات اقتصادی را حل نمی کند و آنچه زمینه ساز حل مشکلات ، در کوتاهترین زمان است، قطع رابطه ای هزینه های کشور و درآمدهای نفتی است ،موضوعی که رهبر انقلاب در ابتدایی شروع برنامه پنجم توسعه بر آن تاکید کردند و دستور دادند که در پایان برنامه پنجم توسعه این رابطه باید قطع شود .که متاسفانه نه تنها این خواسته ایشان محقق نشد بلکه میزان وابستگی کشور به این درآمدها هم دو برابر شد.

ابوترابی اتکا به توانمندی های داخلی و ظرفیت های جوانان را رمز موفقیت اقتصادی دانست و افزود: دولت یازدهم باید در بودجه 93 بنای نقشه راهی را بنهد و در مسیری قرار بگیرد که وابستگی به درآمدهای نفتی قطع شود که بتوان با قاطعیت گفت این مسیر ایران اسلامی را در کوتاهترین زمان از مشکلات اقتصادی رهایی می بخشد./قم فردا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه