1000 خانواده زندانی گلستان تحت حمایت‎ کمیته امداد هستند

زرین نامه: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان گفت: در 6 ماه نخست امسال بیش از یک‎هزار خانواده زندانی از حمایت‌های این نهاد بهره‎مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، عباس حاجی‎اکبری در دیدار با رئیس کل دادگستری گلستان با تشریح عملکرد 6 ماهه این نهاد در این دیدار با بیان اینکه بیشترین خانوارهای زیرپوشش این نهاد را خانوارهای فاقد سرپرست تشکیل می‎دهند، اظهار داشت: گلستان حدود 8 هزار یتیم دارد که بیشتر آنها، حامی دارند.

وی تصریح کرد: کمک به خودکفایی، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و حمایت‎های مشاوره‎ای و حقوقی از دیگر فعالیت‎های این نهاد در استان است.

رئیس کل دادگستری گلستان نیز در این دیدار با بیان اینکه هدف این دو نهاد ماهیتا شبیه هم است‌، گفت: بسترسازی برای تحقق عدالت اجتماعی و تلاش برای احقاق حقوق عامه، فصل مشترک این دو نهاد است.

احمد فاضلیان با بیان اینکه فقر می‎تواند بسترساز وقوع برخی جرایم در جامعه باشد‌،‌ افزود: کمیته امداد با حمایت‎های مادی و معنوی و تامین نیازهای حداقلی اقشار آسیب‎پذیر، با از بین بردن بسترهای وقوع برخی جرایم، ورود پرونده به دستگاه قضایی را نیز کاهش می‎دهد.

وی با قدردانی از تلاش‎های کارکنان کمیته امداد امام خمینی گفت: کار دراین نهاد مقدس و خدمت به اقشار محروم جامعه، باقیات و صالحات است.

فاضلیان افزود: این نهاد با تامین حداقلی نیازهای افراد، در مسیر توزیع عادلانه ثروت در جامعه که پیش نیاز تحقق عدالت اجتماعی و از اهداف عالیه انقلاب اسلامی است گام بر می‎دارد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه