لزوم ایجاد بیوکلینیک در علی آباد/ انتقاد از نرخ پایین خرید گندم

زرین نامه: ایجاد بیوکلینیک تخصصی، انتقاد از اشتغال نیروهای غیربومی در پروژه های بزرگ، کمبود کود کشاورزی، نامناسب بودن قیمت محصولات کشاورزی، کندی گازرسانی به محمدآباد کتول از جمله مباحث طرح شده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با مهر بوده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از مهر: رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر از اشتغال نیروهای غیربومی در پروژه های بزرگ و اشتغالزا منطقه انتقاد کرد.

نوروزی در ادامه به تذکری به وزیر صنعت و معدن اشاره و از استخدام نیروهای غیربومی در کارخانه دخانیات شهرستان علی‌آباد کتول انتقاد کرد و افزود: تقاضا داریم با توجه به اینکه این شهرستان رقم بالایی از بیکاری را به خود اختصاص داده از نیروهای بومی در این کارخانه استفاده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم همچنین به تذکری به وزیر نیرو اشاره کرد و یادآور شد: در نیروگاه علی‌آباد کتول نیز متاسفانه نیروهای غیربومی به کار گرفته شده است.

نیاز 50 هزار تنی کودشیمیایی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه تامین و توزیع کود شیمیایی در استان گلستان مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، گفت: تاکنون شرکت تعاون روستایی فقط چهار هزار تن کود خریداری کرده است، لذا با توجه به کشت گندم مردم در شهرستان و استان به ۵۰ هزار تن کود برای کشت گندم نیاز دارند.

قیمت 550 تومانی خرید گندم مناسب نیست

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس نهم با اشاره به اینکه گندم وارداتی در سال گذشته کیلویی ۷۲۰ تومان برای دولت تمام شده است، گفت: قیمت ۵۵۰ تومان برای هر کیلو گندم متناسب نیست، ضمن اینکه قیمت خرید تضمینی سویا، گندم و کلزا نیز با توجه به هزینه‌های کشاورزان در نظر گرفته نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس همچنین به تذکر به قاسمی وزیر نفت اشاره کرد و گفت: گازرسانی به محمدآباد کتول و دهانه زرین‌گل به کندی پیش می‌رود و ضرورت دارد در عملیات اجرایی آن تسریع شود.

وی همچنین بر لزوم ایجاد بیوکلینیک در شهرستان علی‌آباد کتول تاکید کرد و افزود: تقاطع ورودی و خروجی کمربندی علی‌آباد و تقاطع غیرهمسطح در مزارع و احداث جاده‌های روستایی در منطقه علی‌آباد به کندی پیش می‌رود و لازم است وزیر راه و شهرسازی در این رابطه نظارت بیشتری داشته باشد.

تسریع در رسیدگی پرونده های قتل

وی با اشاره به وقوع هشت فقره قتل در شهرستان علی آبادکتول از ابتدای سالجاری تاکنون گفت: چهار مورد آن توسط یک نفر انجام شده است، لذا تقاضای تعجیل در صدور حکم و ایجاد امنیت در منطقه را داریم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه