بستر لازم برای جهش گلستان فراهم است

زرین نامه: استاندار سابق گلستان گفت: در سال‎های گذشته با اجرای پروژه‎های محرک و محوری بستر لازم برای جهش استان فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ جواد قناعت ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که به منظور قدردانی از تلاش‎های چهارساله‎اش در مسئولیت استاندار گلستان در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: رویکردها در این دوره با محوریت توجه به حوزه‎های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بود و تمام تلاش‎ها بر این مهم قرار گرفت تا موجبات پیشرفت گلستان فراهم شود.

وی برنامه‎محوری را از دغدغه‎های مهم خود در دوران مسئولیتش ذکر کرد و افزود: کارهای توسعه‎ای استان مورد هدف دستگاه‎های اجرایی قرار گرفت که در این راستا بسیاری پروژه‎ها به بهره‎برداری رسیده و برخی نیمه‎کاره و ناتمام باقی مانده است.

پرهیز از بحث‌های سیاسی در شتاب‎بخشی پیشرفت گلستان

استاندار سابق گلستان تصریح کرد: انسجام ساختاری و سازمانی در اقدامات، ارزیابی مستمر از برنامه‎ها و فعالیت‎ها، برگزاری کارگاه‎های آموزشی، ارتقای شاخص‎های فرهنگی، ارتباط مستمر با بدنه مردمی، تلاش در کاهش آسیب‎های اجتماعی، بکارگیری نیروهای شایسته مبتنی بر مولفه‎های تخصص و تعهد، اصولگرا و ولایتمدار برای پست‎های کلیدی از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

قناعت پرهیز از بگومگوهای سیاسی را در شتاب‎بخشی پیشرفت استان مهم خواند و ادامه داد: همواره سعی شد تا استان در فضایی آرام و جدی شاهد چرخش توسعه و کار باشد اما هیچگاه از اصول انقلاب سر سوزنی کوتاه نیامدیم.

وی با بیان اینکه کارهای زیادی در گلستان انجام گرفت، خاطرنشان کرد: گرچه کارهای نیمه‎کاره زیادی وجود دارد و هزاران گام دیگر باید برداشته شود اما به همت مسئولان مختلف دستگاه‎های اجرایی در گلستان توانستیم مسیرهای خوبی را طی کنیم.

فعالیت‎های استاندار گلستان در کارنامه 4 ساله

استاندار سابق گلستان در خصوص سایر فعالیت‎های انجام شده گفت: بهره‎برداری از راه آهن گرگان ـ اینچه‎برون، ترانزیت کالا، کریدور شمال به جنوب، ترمینال غلات کشور، افتتاح و بهره‎برداری از کارخانه سیمان پیوند، بهره‎برداری از نیروگاه یک‌هزار مگاواتی علی‎آباد کتول، افتتاح سد دانشمند، سد کبودوال، بهره‎برداری از کارخانه نورد فولاد مینودشت، بهره‌برداری از بیمارستان 200 تختخوابی صیادشیرازی، افتتاح بیش از 30 هزار واحد مسکن‎مهر، ثبت برج قابوس در فهرست جهانی یونسکو گوشه‎ای از فعالیت‎های انجام شده است.

قناعت افزود: بهره‎برداری از فرودگاه کلاله، افتتاح پایگاه امداد هوایی و استقرار بالگرد، افتتاح اولین پایگاه اطفای حریق عرصه‎های جنگلی در گلستان، سایت پرورش میگوی گمیشان، برگزاری انتخابات سالم، افزایش ضریب امنیت دولتی و اجتماعی، برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی، ستاره صبح، تقویت بخش توسعه کشاوزی، توسعه شهرک‎های صنعتی، جذب سرمایه‎گذار خارجی، ایجاد فرمانداری ویژه در گنبدکاووس، ثبت دیوار تاریخی گرگان و هزاران کار مفید دیگر در زمینه آبرسانی، گازرسانی، جاده‌سازی، مقاوم‎سازی مسکن روستایی و ... انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در یک قدمی اجرای پروژه‎های جزیره آشوراده هستیم که می‎تواند یک فرصت تاریخی برای گلستان باشد.

همه باید به دولت کمک کنیم/ موفقیت رئیس‎جمهور موفقیت نظام محسوب می‎شود

استاندار سابق گلستان با بیان اینکه در بخش‎هایی نیز موفق عمل نشده است، یادآور شد: یکی از این‎ها پروژه پتروشیمی گلستان بود، مسئولان و نمایندگان مردم در خانه ملت کارهای فراوانی انجام دادند اما توفیقات خوبی در این راستا حاصل نشد گرچه پتروشیمی فعال است اما حرکت آن کند است.

قناعت برای رئیس‎جمهور دولت یازدهم آرزوی موفقیت کرد و افزود: همه باید به این دولت کمک کنیم؛ حجت‎الاسلام روحانی رئیس‎جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران است و موفقیت ایشان موفقیت نظام محسوب می‎شود.

وی یکی از نقاط قوت دولت یازدهم را انتخاب رحمانی‎فضلی به عنوان وزیر کشور عنوان کرد و ادامه داد: رحمانی‎فضلی فردی اصولگرا، کارآمد، دلسوز، امتحان پس داده و ولایتمدار است.

استاندار سابق گلستان از نورمفیدی نماینده ولی‎فقیه در استان به دلیل همکاری در دوران مسئولیتش قدردانی کرد.

قناعت همچنین از رسانه‎ها و خبرنگاران که در انعکاس فعالیت‎های نظام نقش‎آفرین بودند تشکر کرد و از مردم و خانواده‎های معظم شهدا، ایثارگران، جانباران و آزادگان تشکر و ابراز حلالیت کرد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه