خط ویژه مشاوره ديابت فعال شد

زرین نامه: رئيس مركز مشاوره تلفني سلامت وزارت بهداشت، از فعال شدن خط ویژه مشاوره ديابت در سامانه گویای سلامت به شماره ۸۹۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ دكتر سید رضا مظهري گفت: ابتلاي حدود ۱۰ ميليون ايراني به ديابت و عدم اطلاع حدود ۳۵ درصد این افراد از بيماری خودشان، زنگ خطري است كه فرهنگسازي و آموزش را ضروري مي سازد و لزوم توجه مردم به اين بيماري در حال شيوع را نمايان مي سازد.

وی افزود: سامانه ۸۹۹۹، سامانه ای تلفنی برای پاسخ به سئوالات مردم در زمینه بهداشت و سلامت است که با همکاری وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و در راستای خدمت رسانی به عموم مردم و بويژه مناطق محروم راه اندازی شده است و تمامی خدمات آن براي مناطق محروم و شهرستانهاي زير يك ميليون نفر رايگان است و مردم علاوه بر مطرح نمودن پرسشهای خود در تمامی زمینه های سلامت، مي توانند بطور ویژه هرگونه سئوال در مورد ديابت را از سامانه گویای ۸۹۹۹ بپرسند.

مظهری خاطرنشان كرد: این سامانه در حال حاضر با حضور پزشکان، کارشناسان و مشاوران بطور دایم اقدام به پاسخ به تلفنهای مشاوره مردم نموده و به عنوان مشاوری امین در حوزه سلامت در خدمت جامعه است.

وی افزود: مراقبتهای دوران بيماري، لزوم پاسخ سریع به سئوالات بيماران، برنامه ریزی برای کاهش بار بيماري، اقدامات پيشگيري محور، عوامل و دلايل بيماري، شرايط جغراقيايي و ارثي بيماري و ارائه رژيم غذايي براي افراد در ريسك بيماري از اهداف راه اندازی خط ویژه ديابت در این سامانه بوده است و تلاش می گردد تا این سامانه به عنوان مشاور امین و همیشگی در خدمت خانواده ها باشد.

مظهري ادامه داد: مردم مي توانند با شماره ۸۹۹۹ در تهران و با پيش شماره ۰۲۱ در شهرستانها نسبت به دريافت مشاوره اقدام کنند./مهر

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه